مواد لازم

بامیه سوخاری

۲
مواد اصلی
بامیه
۴۰۰ گرم
تخم مرغ
۲ عدد
نمک و فلفل
به مقدار لازم
پودر سیر و فلفل قرمز
به مقدار لازم
زردچوبه و روغن
به مقدار لازم
طرز تهیه

بامیه سوخاری

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۲۵
دقیقه
۱
برای تهیه بامیه سوخاری خوشمزه ابتدا بامیه ها را تمیز می کنیم، سپس به خوبی می شوییم و کنار می گذاریم تا آب اضافی شان خارج شود. زمان تمیز کردن باید مراقب باشیم تا به بافت بامیه هیچ آسیبی نرسد.
۲
در این مرحله پس از اینکه آب اضافی بامیه کشیده شد، تخم مرغ ها را درون یک مناسب می شکنیم و کمی نمک اضافه می کنیم، سپس با چنگال تخم مرغ ها را یک دقیقه ترکیب می کنیم تا  از حالت لختگی خارج شوند.
۳
حالا در این مرحله آرد را درون یک کاسه بزرگ می ریزیم، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر سیر و زردچوبه به آرد اضافه می کنیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا ادویه ها به طور کامل درون آرد پخش شوند.
۴
در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و به اندازه ای روغن اضافه می کنیم که بامیه ها هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشند. در ادامه بامیه ها را ابتدا درون تخم مرغ می زنیم، سپس به خوبی در آرد می غلطانیم.
۵
این کار را دو مرتبه انجام می دهیم، سپس بامیه ها را درون روغن داغ می اندازیم و با حرارت بسیار ملایم سرخ می کنیم. پس از اینکه بامیه ها به خوبی سرخ شدند و رنگشان کاملا طلایی شد، از روغن خارج می کنیم
۶
برای اینکه بامیه سوخاری کریپسی داشته باشیم، باید بامیه های سرخ شده را روی توری فلزی یا دستمال حوله ای قرار دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. در پایان بامیه سوخاری را به همراه سس کچاپ سرو می کنیم.
عکس و تصاویر ارسالی از بامیه سوخاری
نظرات دستور پخت

بامیه سوخاری