عکس شیرینی موسوی
شیرینی موسوی که  یکی از شیرینی های سنتی استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه است که با طعم های متنوعی درست میشه. یه شیرینی راحت و آسونه که بافت بسیار لطیف و طعم فوق العاده ای داره .
لیوان دسته دار فرانسوی ملاک هست که ۱ لیوان ۱۲۵ گرم آرد می شود.مواد رو حدودی به پیمانه گفتم بهتر این است که ترازو تهیه کنید و با گرم اندازه بگیرید تا شیرینی های بهتری داشته باشید.
...
مواد لازم

شیرینی موسوی

۱۰
مواد اصلی
تخم مرغ
۱ عدد
کره (65گرم)
۳/۵ قاشق غذا خوری
ماست‏ (75گرم)
۱/۳ لیوان
پودر قند (100گرم)
۲/۳ لیوان
آرد (200گرم)
۱/۲ لیوان
بیکینگ پودر
۱/۸ قاشق چای خوری
جوش شیرین
۱/۸ قاشق چای خوری
وانیل
نوک قاشق چای خوری
تخم خرفه و پودرنارگیل
به مقدار لازم
طرز تهیه

شیرینی موسوی

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
ابتدا آرد را سه بار الک می کنيم و کنار میگذاریم تا آماده باشد. سپس در یک کاسه مناسب  پودر قند و کره را مخلوط و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا پوک شود. 🚫همزدن مهمه زمان رو کم نکنید.
۲
حالا در کاسه جداگانه  ماست ، بکینگ پودر و جوش شیرین رو با هم مخلوط می کنیم . این کار باعث میشه حجم ماست دو برابر و در نهایت بافت شیرینی نرم تر بشه.
۳
سپس تخم مرغ رو به همراه وانیل به مخلوط پودر قند اضافه می کنیم و با همزن برقی به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم. در ادامه مخلوط ماست رو به مخلوط پودر قند اضافه می کنیم و مجدد به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم.
۴
حالا آرد رو طی ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با قاشق هم می زنیم. 🔆👈غلظت مواد نه خیلی سفت و نه خیلی شل هست .
۵
روی مایه رو می پوشانیم و درون یخچال قرار می دهیم،تا به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند. پس از گذشت این زمان مایه شیرینی رو درون قیف ماسوره ای یا قیف یک بار مصرف می ریزیم و نوک قیف رو قیچی میکنیم . یک کاغذ روغنی روی سینی فر قرار می دهیم، با قیف از مواد شیرینی با کمی فاصله اندازه گردو روی کاغذ روغنی پایپ می کنیم. ‼️◀️ هر چقدر کمتر پایپ کنید شیرینی ها کوچکتر و مجلسی تر می شوند.‼️
۶
سپس نوک انگشتمون رو چرب میکنیم و قله ی روی شیرینی ها رو صاف می کنیم و مقداری پودر نارگیل و تخم خرفه روی شیرینی ها می پاشیم و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۶۰ درجه، طبقه وسط  به مدت ۱۵ تا ۱۸ دقیقه می‌گذاریم تا بپزند. 🚫دمای فرها بسته به نوعشون متفاوته لطفا بر اساس استفاده ی همیشگیتون عمل کنید .
۷
‼️شیرینی ها رو زیاد داخل فر نگه ندارید چون خشک می شوند.این شیرینی بدون گریل نرم هست اگر گریل کنید یه کم خشک می شود .گریل در حد کمی رنگ گرفتن روی شیرینی کافیست. در نهایت پس از گذشت این زمان شیرینی ها رو از فر خارج می کنیم و اجازه میدیم به طور کامل خنک شود. درون ظرف مورد نظر قرار میدیم و میتونیم به همراه چای زعفرانی سرو کنیم. نوش جان شیرینی های بالا بدون گریل هستند.
عکس و تصاویر ارسالی از شیرینی موسوی
نظرات دستور پخت

شیرینی موسوی