مواد لازم

شات کوکی جو دو سر

۱۶
مواد اصلی
آرد
۲۶۰ گرم
جوش شیرین
۱ قاشق چای خوری
نمک
نصف قاشق چای خوری
کره (نرم شده)
۱۸۰ گرم
شکر قهوه ای روشن
۲۲۰ گرم
شکر
۷۵ گرم
جودوسر رول شده0مخصوص فرنی)
۱۸۰ گرم
تخم مرغ
۲ عدد
عصاره وانیل طبیعی
۱ قاشق چای خوری
شکلات (نرم شده)
۱۵۰ گرم
شیر
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

شات کوکی جو دو سر

دسر
طرز تهیه

شات کوکی جو دو سر

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۲۵
دقیقه
۱
آرد، دارچین، بی کربنات نوشابه و نمک را در ظرفی الک کرده و کنار بگذارید. با همزن برقی کره و شکرها را به مدت ۱ دقیقه یا تا زمانی که سبک و کرم رنگ شود، هم بزنید. مخلوط آرد را اضافه کنید و با سرعت کم هم بزنید تا یکدست شود. جو دو سر، تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شوند. روی کاسه را با پلاستیک بپوشانید و به مدت ۱ ساعت یا یک شب در یخچال قرار دهید.
۲
یک قالب شیشه ای ( ۸ لیوان کوچک شات) را چرب کنید. خمیر را نصف کنید و یک قسمت را به یخچال برگردانید. قسمت باقیمانده را بین دو ورق کاغذ پخت به ضخامت ۳ سانتی متر مربع ۲۴ سانتی متر باز کنید (اندازه و ضخامت خمیر برای پر کردن درست قالب ها بسیار مهم است). ورق بالای کاغذ پخت را بردارید سپس با استفاده از یک خط کش و چاقوی تیز، به هشت مستطیل ۱۲ سانتی متری در ۶ سانتی متر برش دهید. خمیر را روی کاغذ فر به سینی بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه یا تا زمانی که کاملا سفت شود در یخچال قرار دهید.
۳
فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد (۳۵۰ درجه فارنهایت) گرم کنید.
۴
داخل هر قالب شیشه شات یک مستطیل خمیر شیرینی قرار دهید، مطمئن شوید که خمیر کف آن را می پوشاند، به طور یکنواخت در سراسر قالب پخش می شود و بالای لبه قرار نمی گیرد (ممکن است لازم باشد از انگشتان خود برای ماساژ دور و پایین آن استفاده کنید؛ اگر خمیر خیلی سفت است، اجازه دهید کمی در دمای اتاق نرم شود). قالب ها را در سینی فر قرار دهید و به مدت ۲۵ دقیقه یا تا زمانی که طلایی و ترد شوند بپزید. آن را از فر خارج کنید و اگر خمیر کوکی روی لبه آن پف کرده است، به آرامی فشار دهید تا صاف شود (این پایه شیشه شات است، بنابراین اگر ناهموار بود، فرو می ریزد). کوکی ها را در قالب خنک کنید سپس به مدت ۱ ساعت یا تا زمانی که سفت شوند در یخچال قرار دهید. کوکی ها را با دقت از قالب خارج کنید. این کار را با باقیمانده خمیر تکرار کنید (یا تا ۲ روز در یخچال بگذارید یا یک بار دیگر فریز کنید).
۵
با استفاده از انگشت خود، داخل هر لیوان شات کوکی را با شکلات ذوب شده بپوشانید و مطمئن شوید که سوراخی وجود ندارد. به مدت ۲۰ دقیقه یا تا زمانی که سفت شود در یخچال قرار دهید، سپس این کار را تکرار کنید.با شیر سرد یا شیربه دمای اتاق رسیده سرو کنید.
سایر نکات

شات کوکی جو دو سر

قالبهای شیشه ای شات از جنس سیلیکون باشد بهتر است.
نظرات دستور پخت

شات کوکی جو دو سر