عکس حلیم بادمجان بامرغ
#سلام عزیزای دلم، فاطمه زمانی هستم با آموزش یک نوع حلیم بادمجان خانگی بسیار راحت وخوشمزه باگوشت مرغ،پیشنهاد می کنم حتما یکبار امتحان کنید، تا مشتری دائمی این غذا شوید.رسپی این غذا را من از مادر عزیزم یاد گرفتم. سلامتی همه مادران عزیزمان صلوات: اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم.
...
مواد لازم

حلیم بادمجان بامرغ

۴
مواد اصلی
برنج نیم دانه(250گرم)یا
۲ پیمانه پلوپز
سینه مرغ
۱/۲ عدد
بادمجان
۲تا۳ عدد
پیاز متوسط
۱ عدد
نمک و فلفل قرمز و سیاه و زرد چوبه
به مقدار لازم
پودر دارچین
۱/۳ قاشق چای خوری
روغن
به مقدار لازم
کشک
۱ پیاله
پیاز داغ
به مقدار لازم
نعنا داغ
به مقدار لازم
مغز گردو
۲تا۳ عدد
کلمات کلیدی

حلیم بادمجان بامرغ

حلیم بادمجان
طرز تهیه

حلیم بادمجان بامرغ

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۱۲۰
دقیقه
۱
ابتدا بادمجان ها را پوست می گیریم وبرش می زنیم ونیم ساعت درون آب ونمک خیس می کنیم تا تلخی و سیاهی بادمجان از بین برود،سپس آبکش کرده ودرون روغن، کمی سرخ می کنیم.
۲
پیاز را نگینی ریز می کنیم وهمراه باسینه مرغ درون کمی روغن تفت می دهیم،تا بوی خامی مرغ ازبین برود و پیاز هم سبک بشود. حالا فلفل سیاه و فلفل قرمز و پودر دارچین وزردچوبه را اضافه کرده وتفت می دهیم.
۳
برنج نیم دانه را که از قبل درون آب خیس کرده ایم همراه با سه چهار لیوان آب به مواد مرغ اضافه می کنیم و وقتی آب بجوش آمد، شعله را ملایم کرده و می گذاریم مواد خوب بپزند و برنج در حد شله زرد لِه شود.
۴
سینه مرغ را بیرون آورده وریش ریش یا لِه می کنیم. بادمجان ها را هم با گوشتکوب لِه می کنیم یا بامیکسر خوب میکس می کنیم وهردو را به برنج پخته اضافه می کنیم.
۵
کشک را ابتدا درون چند قاشق آبجوش خوب حل می کنیم وسپس به برنج اضافه می کنیم وحداقل بیست دقیقه زمان می دهیم تا باهم خوب بجوشند.
۶
برای اضافه کردن نمک، ابتدا غذا را می چشیم وبعد نمک را درحد لازم اضافه می کنیم تا حلیم شور نشود(زیرا کشک خودش هم نمک دارد).
۷
در انتها غذا را با پیازداغ ونعناداغ و مغز گردو به سلیقه خودتان تزئین کنید.
تصاویر مراحل تهیه

حلیم بادمجان بامرغ

سایر نکات

حلیم بادمجان بامرغ

پ ن: می توان بادمجان ها را سرخ نکرد و نیم ساعت با آب به تنهایی پخت،سپس لِه کرد و در انتها همراه با کشک به غذا اضافه کرد.
می توان مرغ را هم جداگانه با پیاز وزردچوبه پخت وسپس ریش ریش کرد وبه برنج پخته اضافه کرد.
برای پخت سریعتر: می توان تمام مواد بجز کشک را باهم درون زودپز ریخت و پخت که در این صورت زمان پخت پایین می آید ودر انتها فقط بیست دقیقه اخر کشک را اضافه می کنیم و می گذاریم مواد خوب باهم بجوشند ومخلوط شوند وبپزند. فقط فراموش نکنید که از سینه مرغ بدون استخوان استفاده کنید.
می توان دوسه عدد مغز گردو را پودر کرد و درون حلیم ریخت.
من ازیک عدد کشک کاسه ای استفاده کردم، ولی بنا به سلیقه میتوان کشک را بیشتر ریخت.
نظرات دستور پخت

حلیم بادمجان بامرغ