عکس طلاکوله غورابه
#خورش طلاکوله غورابه نوعی خورش معطروبسیارخوشمزه گیلانی است که خیلی به فسنجان شباهت دارد با این تفاوت که درپخت آن از چندنوع سبزی معطرنیزاستفاده می شود .حتما این خورش خوشمزه را تهیه کنیدوازطعم بینظیرآن بهره مندشوید .🌺🌿
...
مواد لازم

طلاکوله غورابه

۴
مواد اصلی
مرغ
نیم کیلوگرم
جعفری خردشده
۱٠٠ گرم
گشنیز خردشده
۱٠٠ گرم
نعنا خردشده
۵٠ گرم
گردو آسیاب شده
۱۵٠ گرم
پیاز
۱ عدد
رب انار
یک قاشق غذا خوری
رب آلوچه
یک قاشق غذا خوری
آرد برنج
یک قاشق غذا خوری
آبغوره
نصف لیوان
آب
۳ لیوان
نمک و فلفل و زرد چوبه
به مقدار لازم
روغن
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

طلاکوله غورابه

طرز تهیه

طلاکوله غورابه

درجه سختی
زمان تهیه ۴۵
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
در مرحله اول پیازراریزخردمیکنیم ودرقابلمه ای مناسب باکمی روغن تفت میدهیم کمی که سبک شدزردچوبه میزنیم و تکه های مرغ راهم اضافه میکنیم تاکمی سرخ شوندسپس سه لیوان آب را اضافه میکنیم واجازه میدهیم مرغهابپزندولی له نشوند.
۲
درمرحله دوم سبزیهای معطرریزخردشده را (جعفری،گشنیز،نعنا) دریک ماهیتابه باکمی روغن خوب سرخ میکنیم وبه همراه گردوی آسیاب شده به قابلمه حاوی مرغ اضافه میکنیم واجازه میدهیم تابه همراه مرغها بپزند.
۳
وقتی خورش تقریبانیم پزشده وآب آن کم شده است ادویه های لازم را اضافه میکنیم .ربهای اناروآلوچه رابا آبغوره حل میکنیم وبه عنوان چاشنی به خورش اضافه میکنیم واجازه میدهیم تاخورش بجوشد.(طعم این خورش ترش است )
۴
اواخر پخت آردبرنج رابامقدارکمی آب سرد حل میکنیم وکم کم به خورش اضافه میکنیم تا خورش ما مثل فسنجان کاملا غلیظ ولعاب دارشود . پس از اینکه خورش کاملا جا افتاد آن رادرظرف سرو مناسب میکشیم وبا تکه های گردو روی آن را تزیین میکنیم (دلخواه ) خوردن این خورش خوشمزه به همراه کته بسیارعالی ولذت بخش است .
سایر نکات

طلاکوله غورابه

در اصل این خورش خوشمزه با مرغ پخته می شود ولی اگرتمایل داشتید میتوانید ازگوشت قرمز یا بوقلمون هم برای پخت آن استفاده کنید .
برای طعم دهی بیشتربه این خورش خوشمزه میتوانیدمقدار ۱٠٠گرم تره ریز خرد شده به سبزیها اضافه کنید با این کارعلاوه برطعم دهی بیشتر برای لعاب دارشدن خورش هم نیزموثراست .(من خودم از تره هم استفاده کردم )
اگرگردوراقبل ازآسیاب کردن کمی تفت دهیدعطروطعم آن درخورش بیشتر می شود وروغن بیشتری میاندازد .
میزان سرخ کردن سبزیهابه خودتان بستگی دارد هرچه قدرسبزیهابیشترسرخ شوندرنگ خورش تیره تر میشود.
دراصل طعم این خورش ترش است ولی بازهم میزان ترشی آن سلیقه ای است میتوانیدمقدارچاشنیهارابراساس سلیقه خودتان کم یا زیاد کنید.
میتوانیدفقط از رب انارملس یا رب آلوچه به تنهایی هم استفاده کنید ولی ترکیب هردوباهم خوشمزگی خاصی دارد .
ان شاءالله که این دستورپخت رضایت شما عزیزان را دربرداشته باشد .اگراین خورش خوشمزه را تهیه کردیدورضایت داشتیدبرای سلامتی وتعجیل درفرج آقاامام زمان (عج)صلواتی ذکربفرمایید .
هرسوالی بوددزیردستورپخت کامنت کنیدباکمال میل پاسخگوخواهم بود
عکس و تصاویر ارسالی از طلاکوله غورابه
نظرات دستور پخت

طلاکوله غورابه