مواد لازم

آش آلو قرمز

۶
مواد اصلی
سبزی (آش)
۱ کیلوگرم
گوشت چرخ کرده
۳۰۰ گرم
آلو قرمز
۵۰۰ گرم
پیاز متوسط
۴ عدد
نعنا خشک
۲ قاشق سوپ خوری
لوبیا قرمز و عدس و بلغور گندم و برنج از هر کدام
۱ پیمانه
نمک و فلفل
به مقدار لازم
زعفران
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

آش آلو قرمز

طرز تهیه

آش آلو قرمز

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۱۲۰
دقیقه
۱
دو عدد از پیازها را پس از خرد کردن داخل قابلمه‌ای به همراه روغن تفت ‌دهید. سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و به تفت دادن ادامه ‌دهید.
۲
نمک و فلفل زده و در ظرف را گذاشته تا گوشت بپزد. سپس داخل تابه‌ای دو عدد پیاز باقی مانده را خلال کرده و به همراه مقداری روغن تفت دهید تا طلایی شود.پس از طلایی شدن نعنا خشک را بیافزایید و دو دقیقه دیگر هم تفت ‌دهید.
۳
مقداری از پیاز داغ و نعنا را برای تزیین کنار بگذارید. لوبیا را که از ۲۴ ساعت قبل خیس کرده‌اید به همراه سه لیوان آب جوش به گوشت اضافه کنید. پس از نیم پز شدن لوبیا، عدس و بلغور را که از یک ساعت قبل خیسانده‌اید به آن بیافزایید و صبر ‌کنید تا حبوبات نیم‌پز شود. بعد برنج را اضافه کنید تا به همراه بقیه حبوبات بپزد.
۴
سبزی آش را داخل قابلمه بریزید و پس از پنج دقیقه آلوها را اضافه کنید و حرارت را کم ‌کنید تا آش جا بیفتد.
۵
در آخر آش را در ظرف مورد نظر ریخته و با نعنا و پیاز داغ تزیین ‌کنید.
سایر نکات

آش آلو قرمز

معمولا برای درست‌کردن آش‌ها پیش از آغاز مراحل آشپزی، اولین کار شستن و خیساندن حبوبات به مدت چند ساعت و دومین کار پاک‌کردن سبزی آش و همچنین شست‌وشو و خردکردن آن است (توجه داشته باشید سبزی آش نباید ریز خرد شود
هریک از حبوبات را در ظرف‌ جداگانه خیس کنید، زیرا با توجه به متفاوت‌بودن سرعت پخت آنها، هر کدام را جداگانه و به‌صورت مرحله‌ای به مواد داخل آش اضافه می‌کنیم
منظور از پیمانه،پیمانه پلوپز است
عکس و تصاویر ارسالی از آش آلو قرمز
نظرات دستور پخت

آش آلو قرمز