عکس شیرینی شکلاتی فندقی
سلام دوستان عزیزم با شیرینی شکلاتی فندقی در خدمت شما هستم این شیرینی رو بمناسبت سالگرد ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) درست کردم
امیدوارم پاپیون عزیز قبول کنه و در دستور پخت ها قرار بده مزه شیرینی بسیار خوشمزه و بافتی پوک و سبک دارد
ان شاءالله بپسندید این دستور پخت رو هدیه به روح مقدس حضرت علی(ع) و حضرت زهرا (س) میکنم هزینش هم یک صلوات برای ظهور آقا امام زمان (عج) است.

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
...
مواد لازم

شیرینی شکلاتی فندقی

۲۰
مواد اصلی
آرد سفید قنادی
۵ لیوان
پودر کاکائو
۲ قاشق غذا خوری
بیکینگ پودر
۲ قاشق چای خوری
وانیل شکری
۵ گرم
زرده تخم مرغ
۱ عدد
سفیده تخم مرغ (رو رومال)
۱ عدد
روغن مایع
۶۷ گرم
پودر قند
۱ لیوان
کره نرم شده یا مارگارین
۲۵۰ گرم
کنجد و فندق(تزئینی)
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

شیرینی شکلاتی فندقی

طرز تهیه

شیرینی شکلاتی فندقی

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۲۵
دقیقه
۱
برای درست کردن این شیرینی ابتدا کره یا مارگارین ، پودر قند ، زرده تخم مرغ ، روغن مایع و وانیل را درون کاسه ای بریزید و با لیسک هم بزنید.
۲
بعد  آرد را کم کم بریزید و بالیسک مخلوط کنید. آرد را به اندازه ای بریزید که خمیر نرمی گردد و به دست نچسبد(برای من همه ی ۵ لیوان آرد استفاده شد). برای گل های شیرینی به اندازه یک پرتقال متوسط از خمیر برداشته و کنار بگذارید.
۳
به خمیر بزرگ بیکینگ پودر و پودر کاکائو اضافه نمایید و با نوک انگشتان ورز بدهید تا خمیر یکدستی بدست آید. از خمیر کاکائویی تکه هایی به اندازه گردو کوچک بردارید و گرد نمایید و اول در سفیده تخم مرغ بزنید و بعد درکنجد بغلتانید و با فاصله داخل سینی فر که کف آن را کمی چرب کرده اید بچینید.
۴
بعد خمیر سفید را وسط دو عدد کاغذ روغنی بگذارید و با وردنه باز نمایید . با قالب شکل گل کاتر بزنید(من با کاتر شیرینی گل مینا کاتر زدم).
۵
روی شیرینی ها را با فرچه ای که داخل سفیده زده اید بمالید تا گل ها به شیرینی بچسبد بعد یک خمیر شکل گل بگذارید و وسط هر گل یک عدد فندق(که داخل سفیده تخم مرغ زده اید بگذارید(سفیده تخم مرغ مثل چسب عمل میکند ) و خیلی کم فشار بدهید . سپس در فر ۱۷۵ درجه که از ۲۰ دقیقه قبل گرم شده بمدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه اجازه پخت دهید .
سایر نکات

شیرینی شکلاتی فندقی

در مدت زمانی که فر را از قبل گرم میکنید سینی های شیرینی را درون یخچال بگذارید.
شیرینی را بیش از مدت زمان ۲۵ دقیقه درون فر نگذارید.
امیدوارم از مزه این شیرینی خوشتون بیاد و از خوردنش لذت ببرید.
نوش جان?
نظرات دستور پخت

شیرینی شکلاتی فندقی