مواد لازم

تارت شکلاتی با خمیر فندقی

۸
مواد لازم برای خمیر:
فندق خرد شده
۱ پیمانه
آرد
۱ پیمانه
شکر
۲ قاشق سوپ خوری
نمک
۱/۲ قاشق چای خوری
کره سرد و خرد شده
۱/۲ پیمانه
آب سرد
۳ قاشق سوپ خوری
مواد لازم
نشاسته ذرت
۲ قاشق سوپ خوری
خامه فرم گرفته
۲ پیمانه
خامه شکلاتی
۳/۴ پیمانه
نمک
۱/۸ قاشق چای خوری
پودر وانیل
۱ قاشق چای خوری
کلمات کلیدی

تارت شکلاتی با خمیر فندقی

طرز تهیه

تارت شکلاتی با خمیر فندقی

درجه سختی
زمان تهیه ۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. ۴/۳ پیمانه از فندوق های خردشده را روی سینی فر که از قبل با کاغذ روغنی پوشانده اید بریزید. سینی را به مدت ۷-۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا فندق ها برشته شوند، سپس سینی را بیرون بیاورید و بگذارید فندق ها خنک شوند.
۲
فندق های برشته را همراه با آرد، شکر و نمک داخل ظرف غذاساز بریزید تا کاملا نرم و پوره ای شکل شوند، سپس تکه های کره سرد را اضافه کنید و دوباره دستگاه را روشن کنید تا مواد شبیه خرده نان شوند. مخلوط را داخل ظرفی بریزید، سپس آب سرد را اضافه کنید. مخلوط را به آرامی ورز دهید تا خمیر نرمی حاصل شود. در صورت نیاز مقدار بیشتری آب سرد اضافه کنید تا خمیر شکل بگیرد.
۳
قالب تارت را با مقداری روغن چرب کنید، سپس خمیر را داخل قالب تارت باز کنید تا کف و دیواره ها را بپوشاند. قالب را به مدت ۲۰-۱۸ دقیقه داخل فر قرار دهید تا خمیر آماده شود.
۴
در این فاصله در ظرفی نیمی از خامه را با نشاسته ذرت مخلوط کنید. بقیه خامه را همراه با خامه شکلاتی و نمک داخل قابلمه روی حرارت ملایم بگذارید تا کاملا داغ شود. مرتب هم بزنید تا مخلوط کمی غلیظ شود، سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و بگذارید مخلوط خنک شود.
۵
وقتی مخلوط و خمیر خنک شدند، مخلوط شکلاتی را داخل قالب بریزید و پخش کنید. قالب را به مدت ۵-۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا تارت شما آماده شود.
۶
موقع سرو، تارت را برش بزنید، با بقیه فندق ها تزئین و سرو کنید.
عکس و تصاویر ارسالی از تارت شکلاتی با خمیر فندقی
نظرات دستور پخت

تارت شکلاتی با خمیر فندقی