عکس بیسکویت مادر خونگی
سلام دوستان گلم امروز با طرز تهیه بیسکویت مادر خونگی در خدمتتون هستم بدون شک هر محصولی خونگیش سالمتر و به صرفه تر از محصولات کارخانه ای هست، مواد نگهدارنده هم نداره
امیدوارم از این دستور خوشتون بیاد
...
مواد لازم

بیسکویت مادر خونگی

۱۰
مواد اصلی
آرد نانوایی(280گرم)یا
۲ پیمانه
شیر (پرچرب) سرد
۱/۴ پیمانه
پودر قند
۶۰ گرم
کره (114گرم)یا
۱/۲ پیمانه
نمک
۱/۲ قاشق مربا خوری
بیکینگ پودر
۱/۲ قاشق چای خوری
وانیل
۱/۴ قاشق چای خوری
کلمات کلیدی

بیسکویت مادر خونگی

طرز تهیه

بیسکویت مادر خونگی

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۱۷
دقیقه
۱
آرد را همراه با نمک ،پودر قند، بیکینگ‌پودر و وانیل در یک کاسه بزرگ الک کنید ؛همه ی مواد را به‌خوبی با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.
۲
حالا کره را به قطعات کوچک برش بزنید؛ سپس آن‌ها را داخل ظرف آرد بریزید. و با نوک انگشتنان مواد را روی کره زیر و رو کنید طوری که دستتون با کره در تماس نباشد این کار را به‌قدری انجام دهید تا تمام کره بخورد آرد برود اصلا ورز ندهید چون خمیر به روغن می افتد و در نهایت بیسکویت سفت میشود. مواد باید شکلی مانند خورده نان پیدا کند.
۳
بعد از اینکه کره به‌خوبی با آرد مخلوط شد، نوبت به اضافه کردن شیر است؛ شیر را کم کم با قاشق به مخلوط آرد و کره اضافه کنید. و با نوک انگشتان خمیر هارا بهم بچسبانید توجه داشته باشید که شیر شما باید سرد باشد. بعد از اینکه شیر را اضافه کردید، باید خمیری یکدست داشته باشید؛ به‌طوری که به‌راحتی شکل بپذیرد و حالت بگیرد.
۴
بعد خمیر آماده شده را بین کاغذ روغنی به قطر نیم سانت با وردنه باز کنید با کاتر دلخواه کاتر بزنید و شیرینی ها رو درون سینی فر که کاغذ انداخته اید بچینید.
۵
شیرینی ها را بمدت ۳ الی ۵ ساعت درون یخچال استراحت دادم. در این مرحله فر را از ۲۰ دقیقه قبل روی دمای ۱۸۰درجه روشن کنید که گرم شود. بعد سینی ها را درون فر قراردهید و بمدت ۱۵ الی ۱۷دقیقه اجازه پخت دهید. نوش‌جان
سایر نکات

بیسکویت مادر خونگی

ضخامت خمیر بیسکویت خیلی مهم است؛ ضخامت زیاد باعث خوب نپختن بیسکویت‌ها و ضخامت کم، باعث سوختن آن‌ها میشود
هرچند که بهتر است تنها از وانیل برای عطر بیسکویت استفاده کنید، اما بسته به میل خود می‌توانید یک قاشق از شیر کم کنید به جاش گلاب بریزید.
یا پودر دارچین نیز اضافه کنید.
برای تهیه این بیسکویت، می‌توانید به‌جای استفاده از شکر سفید معمولی، از شکر قهوه‌ای استفاده کنید تا بیسکویت سالم‌تری داشته باشید اما باید حتما شکرتون را آسیاب و الک کنید.
شیرینی ها را بیشتر از تایم ذکر شده در فر قرار ندهید چون خشک میشود.
5 دقیقه بعد از اینکه سینی را از فر خارج کردید میتوانید شیرینی را از کاغذ جدا کنید.
شیرینی را در ظرف در بسته و درون یخچال نگهداری کنید.
بااین مواد حدود 60 تا 70 تا شیرینی میتونید داشته باشید.
نظرات دستور پخت

بیسکویت مادر خونگی