مواد لازم

کله جوش با ماست

۲
مواد اصلی
ماست‏
دو لیوان
پیاز بزرگ
دو عدد
سیر رنده شده
یک قاشق غذا خوری
نعنا خشک
دو قاشق غذا خوری
گوجه فرنگی بزرگ
دو عدد
گردو
دو عدد
روغن مایع
به مقدار لازم
کره گیاهی
نصف قاشق غذا خوری
کلمات کلیدی

کله جوش با ماست

طرز تهیه

کله جوش با ماست

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۴۵
دقیقه
۱
پیاز هارو نگینی خرد میکنیم و در قابلمه ای که روغن(روغن +کره گیاهی) رو توش داغ کردیم میریزیم .پیاز ها که سبک شد سیر رنده شده و زرد چوبه و فلفل سیاه هم اضافه میکنیم .
۲
همزمان آب هم میزاریم جوش بیاد و دو لیوان ماست رو خوب هم میزنیم تا رقیق بشه و اجازه میدیم ب دمای محیط برسه بعد از اون دو لیوان آبی که به نقطه ی جوش رسیده رو کم کم اضافه میکنیم به ماست و حین اضافه کردن هم میزنیم
۳
سیر و پیاز که سرخ شد بهش نعنای خشکمونو اضافه میکنیم و یکم تفت میدیم .بعد دوتا گوجه ی رنده شده به همراه گردوهای خرد شدمون رو اضافه میکنیم و اجازه میدیم آب گوجه ها گرفته بشه و روغنش در بیاد (با حرارت ملایم)گردو هارو با چاقو جوری خورد کنید که زیر دندون بیاد
۴
بعد از اینکه آب گوجه ها گرفته شد ماست رقیق شده با آب داغ رو اضافه میکنیم و شعله رو ملایم میکنیم و هم میزنیم تا زمانی که حباب بزنه .ب این مرحله که رسیدیم شعله رو کم میکنیم و اجازه میدیم غذا آروم بپزه و به غلظت دلخواهمون برسه .
۵
در آخر غذا رو میچشیم به مقدار لازم نمک اضافه میکنیم (ممکنه قبل از ماست نمک اضافه کنیم و غذا شور بشه!) نووووش جاااان
سایر نکات

کله جوش با ماست

+استفاده از کره گیاهی همراه روغن طعم خیلی خوبی به کال جوشوتون میده .
+زمانی که ماست و همراه آب داغ اضافه کردید شعله ملایم باشه و مرتب ماست رو هم بزنید تا زمانی که حباب روی سطحش ایجاد بشه .این باعث میشه ماست بریده نشه .
+برای تزئین یک پیاز کوچیک رو حلقه ای ببرید و حلقه هارو از هم جدا کرده و تزئین کنید .میتونید از سس کچاپ و جعفری هم جهت تزئین استفاده کنید .
نظرات دستور پخت

کله جوش با ماست