عکس دسر بهاری
مخصوص عصرانه های بهاری
...
مواد لازم

دسر بهاری

۵
مواد اصلی
ماست‏ شیرین
۲ قاشق سوپ خوری
آب سرد
۱ پیمانه
ژلاتین
۱ قاشق سوپ خوری
شیر
۱ پیمانه
شکر
۱/۲ پیمانه
خامه صبحانه
۱۳۰ گرم
پوره توت فرنگی
۲ قاشق سوپ خوری
رنگ خوراکی صورتی
چند قطره
اسانس توت فرنگی
چند قطره
نعنا خرد شده
۱ قاشق سوپ خوری
پرتقال
۲ قاشق سوپ خوری
رنگ خوراکی سبز
چند قطره
اسانس نعنا
چند قطره
رنگ خوراکی نارنجی
چند قطره
اسانس پرتقال
چند قطره
وانیل
کمی
توت فرنگی برای تزیین
به تعداد لازم
کلمات کلیدی

دسر بهاری

طرز تهیه

دسر بهاری

درجه سختی
زمان تهیه ۱۸۰
دقیقه
زمان پخت ۵
دقیقه
۱
ابتدا شیر و شکر را با هم مخلوط کرده، روی حرارت قرار ‌دهیدتا شکر حل شود اما شیر نباید بجوشد .سپس آن را کنار بگذارید تا خنک شود. پودر ژلاتین را روی آب سرد پاشیده به صورت بن‌ماری ( حرارت غیرمستقیم )حل کنید. حالا ژلاتین را به شیر اضافه کرده ،هم بزنید تا مایه یکدست شود.
۲
ماست را در کاسه‌ای ریخته، کمی با مفتول دستی بزنید تا یکدست شود.سپس خامه را به آن اضافه کنید، هم بزنید تا خامه و ماست با هم حل شود. مواد ژلاتینی خنک شده را به مخلوط خامه و ماست اضافه کنید و هم بزنید. حال موادرا به ۴ قسمت مساوی تقسیم ‌کنید.
۳
قسمتی را با پوره توت فرنگی، کمی رنگ و اسانس آن مخلوط کنید و ظرف‌های دسر را با مواد پر کرده، داخل یخچال ‌بگذارید.قسمت دوم را با اسانس نعنا، رنگ سبز و نعنای خرد شده مخلوط کنید و ظرف‌های سرو را پر کرده، کنار بگذارید.سمت سوم را با پوره پرتقال، رنگ نارنجی و اسانس پرتقال مخلوط کنید و ظرف‌های دسر را پر کرده، کنار بگذارید و قسمت چهارم را با وانیل مخلوط کرده و داخل ظرف‌های سرو را پرکنید و کنار بگذارید.در انتها ظرف‌ها را داخل یخچال به مدت ۳ تا ۴ساعت داخل یخچال قرار ‌دهید.برای سرو به دلخواه از ترکیب میوه‌ها و شکلات سفید هم می‌توان استفاده کرد.
عکس و تصاویر ارسالی از دسر بهاری
نظرات دستور پخت

دسر بهاری