عکس نان و پنير و سبزی
نان خانگی ، نانوایی را به خانه بیاورید!
...
مواد لازم

نان و پنير و سبزی

۴
مواد اصلی
آرد
به مقدار لازم
تخم مرغ
۱ عدد
روغن مایع
۱/۲ پیمانه
شیر ولرم
۱ پیمانه
نمک (سرخالی)
۱ قاشق چای خوری
خمیر مایه
۱ قاشق سوپ خوری
شکر (برای خمیر مایه)
۱ قاشق سوپ خوری
پنیر صبحانه
۱۰۰ گرم
سبزی خردشده(تره،پیازچه و ریحان)
۱۰۰ گرم
زرده تخم مرغ
۱ عدد
کنجد و سیاه دانه
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

نان و پنير و سبزی

طرز تهیه

نان و پنير و سبزی

درجه سختی
زمان تهیه ۴۰
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
به شير ولرم شكر اضافه كرده و هم بزنيد تا شكر در شير حل شود. مايه خمير هم را اضافه كرده و كناري بگذاريد تا عمل‌كرده و پف كند.
۲
تخم‌مرغ را در كاسه‌اي شكسته، با روغن مايع مخلوط كرده و خوب هم بزنيد. نمك را هم افزوده و مايه خمير پف كرده را به مواد اضافه كرده و مخلوط كنيد.
۳
آرد را كم‌كم به كاسه اضافه كرده و با مواد مخلوط كنيد. آنقدر آرد بريزيد تا جايي كه خمير درست شود. روي خمير را پوشانده و آن را استراحت دهيد تا خوب پف كند و حجم آن دو برابر شود. براي اين مرحله معمولا ۳ ساعت كافي است.
۴
پنير را خرد كرده و با سبزي‌هاي خردشده مخلوط كنيد. بعد از ورآمدن خمير آن را روي سطحي آردپاشي‌شده گذاشته، با وردنه باز كنيد تا به ارتفاع نيم تا يك سانتي‌متر باز شود.
۵
با قالب گرد به قطر ده سانتي‌متر، از خمير دايره‌هايي جدا كنيد. با فاصله يك سانتي‌متر از مركز دايره روي شعاع‌ها برشي ايجاد كنيد، به اين ترتيب روي دايره چهار برش روي چهار شعاع خواهيد داشت.
۶
در مركز دايره مقداري مخلوط پنير و سبزي گذاشته و برش‌هاي مثلثي روبه‌روي هم را، روي پنير و سبزي آورده و به همديگر بچسبانيد طوري كه به شكل گل درآيد. همه خمير را به همين صورت پنير و سبزي گذاشته و فرم دهيد.
۷
فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتي‌گراد روشن كنيد تا گرم ‌شود. سيني فر را چرب كرده، نان‌هاي آماده را روي سيني فر گذاشته و با فاصله بچينيد. زرده تخم‌مرغ را با چنگال هم بزنيد تا يكدست شود.
۸
با قلم‌موي آشپزخانه زرده را روي نان‌ها بماليد و روي آنها را با كنجد و سياهدانه تزئين كنيد. سيني را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقيقه در فر حرارت دهيد تا مرحله پخت نان‌ها كامل شود.
سایر نکات

نان و پنير و سبزی

به جاي پنير صبحانه (يا همان پنير فتا) مي‌توانيد از پنير خامه‌اي هم استفاده كنيد.
عکس و تصاویر ارسالی از نان و پنير و سبزی
نظرات دستور پخت

نان و پنير و سبزی