عکس كيک بادام‌زمينی(با مایکروفر)
کیک مايكروفری : نيم ساعت براي درست كردن يك كيك ویک غذای خوشمزه و مقوی، اصلا كم نيست!
#ماکروفری
...
مواد لازم

كيک بادام‌زمينی(با مایکروفر)

۶
مواد اصلی
آرد
۲ پیمانه
شیر ولرم
۱ پیمانه
روغن مایع
۳/۴ پیمانه
تخم مرغ
۳ عدد
بیکینگ پودر
۱ قاشق مربا خوری
شکر
۱ پیمانه
پودر نسکافه
۱ قاشق سوپ خوری
پودر کاکائو
۲ قاشق سوپ خوری
بادام زمینی خلال شده
۱/۲ پیمانه
پودر هل
۱/۲ قاشق چای خوری
وانیل
۱/۸ قاشق چای خوری
نمک
۱/۸ قاشق چای خوری
کلمات کلیدی

كيک بادام‌زمينی(با مایکروفر)

طرز تهیه

كيک بادام‌زمينی(با مایکروفر)

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۱۲
دقیقه
۱
ابتدا دستگاه مايكروفر را با سيستم كانوكشن، ۱۸۰ درجه سانتي‌گراد روشن كنيد تا گرم شود. روغن مايع و شكر را در يك كاسه بزرگ ريخته و با همزن برقي مخلوط كنيد تا يكنواخت شود.
۲
تخم‌مرغ‌ها را يكي يكي و با فاصله اضافه كرده، مخلوط را هم بزنيد. حالا وانيل و پودر هل را هم اضافه كنيد و هم بزنيد. شير ولرم را هم به مواد افزوده و با همزن مخلوط كنيد. بعد از تركيب شدن مواد، آرد و بيكينگ پودر و نمك را به مواد داخل كاسه اضافه كرده و اين بار با ليسك (قاشق مخصوص كيك‌پزي) هم بزنيد تا مواد گلوله گلوله نمانند.
۳
حالا مواد آماده كيك را به دو قسمت تقسيم كنيد. نيمي را با پودر نسكافه مخلوط كرده و نيم ديگر را با پودر كاكائو مزه‌دار كنيد. خلال‌هاي بادام‌زميني را هم به نسبت مساوي به هر دو مايه اضافه كرده و هم بزنيد. كف و ديواره قالب سيليكوني يا پيركسي را كه مي‌خواهيد كيك را در آن درست كنيد، كمي چرب كرده و داخل آن مقداري آرد بپاشيد.اول مايه كاكائويي را در قالب بريزيد. بعد روي آن مايه نسكافه‌اي را بريزيد.
۴
بعد از اينكه مايكروفر گرم شد آن را خاموش كنيد و مايكروفر را روي سيستم مايكرو و با بالاترين قدرت (۱۰۰درصد) تنظيم كنيد. قالب را در دستگاه بگذاريد و به مدت پنج دقيقه حرارت دهيد. بعد از اين مدت بلافاصله قدرت را به ۶۰ درصد تبديل كنيد و كيك را به مدت هفت دقيقه حرارت دهيد. بعد از پخت كيك آن را بيرون آورده و با سس شكلاتي يا سس كاراملي تزئين كنيد.
سایر نکات

كيک بادام‌زمينی(با مایکروفر)

در صورت تمايل به جاي روغن مايع مي‌توانيد از 100 گرم كره استفاده كنيد.
اگر دستگاه شما به سيستم كانوكشن مجهز نبود، مي‌توانيد آن را در حالت گريل به مدت 10ـ 8 دقيقه (به صورت خالي) گرم كنيد و بعد قالب كيك را مانند روش گفته شده در آن قرار دهيد و كيك را بپزيد.
نظرات دستور پخت

كيک بادام‌زمينی(با مایکروفر)