مواد لازم

دونات پرتقالی

۶
مواد اصلی
آرد
۱ پیمانه
بیکینگ پودر
۱ قاشق چای خوری
جوش شیرین
۱/۲ قاشق چای خوری
جوز هندی
۱/۴ قاشق چای خوری
پودر دارچین
۱ قاشق چای خوری
شکر
۱/۲ پیمانه
شکر قهوه ای روشن
۲ قاشق سوپ خوری
تخم مرغ
۲ عدد
عصاره وانیل
۱ قاشق چای خوری
روغن مایع
۳ قاشق سوپ خوری
شیر یا کره
۳ قاشق سوپ خوری
مواد لازم
آب
۳ پیمانه
شکر
۱ پیمانه
عسل
۱/۲ پیمانه
پرتقال تکه شده
۱ عدد
مواد لازم
پودر شکر الک شده
۱/۲ پیمانه
پوست پرتقال رنده شده
۱ قاشق سوپ خوری
آب پرتقال
۳-۴ قاشق سوپ خوری
نمک
کمی
کلمات کلیدی

دونات پرتقالی

طرز تهیه

دونات پرتقالی

درجه سختی
زمان تهیه ۰
دقیقه
زمان پخت ۴۰
دقیقه
۱
فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. قالب‌های دونات را با اسپری جداکننده چرب کنید و کنار بگذارید. آرد، بیکینگ پودر، جوش شیرین، جوز هندی و دارچین را با هم مخلوط کنید. در کاسه‌ای دیگر شکر، شکر قهوه‌ای، تخم مرغ، وانیل، روغن مایع و کره را مخلوط کنید.
۲
مواد مرطوب را به مواد خشک اضافه کرده و هم بزنید تا یکدست شود و اثری از آرد باقی نماند. قالب‌های دونات را تا سه چهارم از خمیر پر کنید و به مدت ۱۲ تا ۱۴ دقیقه در فر بگذارید تا پف کنند. سپس آنها را از فر درآورده و حدود ۲ دقیقه کنار بگذارید. سپس از قالب روی توری سیمی برگردانده، بگذارید به دمای اتاق برسد.
۳
طرز تهیه پرتقال کاراملی:در تابه‌ای مناسب آب، شکر و عسل را مخلوط کرده و با حرارت بالا به جوش بیاورید. وقتی مایع شروع به جوشیدن کرد، قطعه‌های پرتقال را اضافه کرده، دما را کم کنید و ۳۰ دقیقه بجوشانید تا نرم شود .قطعات پرتقال را از مایه جدا کرده و روی کاغذ روغنی بگذارید .
۴
طرز تهیه سس پرتقال:پودر شکر، رنده پوست پرتقال، نمک و ۳ قاشق سوپ خوری آب پرتقال را مخلوط کنید. اگر فکر می‌کنید غلظت سس زیاد است، می‌توانید آب پرتقال را اضافه کرده و هم بزنید تا به غلظت دلخواهتان برسد. دونات‌ها که کاملا سرد شدند را در سس بزنید و روی توری سیمی بگذارید. اجازه دهید سس اضافه از دونات‌ها جدا شود.
عکس و تصاویر ارسالی از دونات پرتقالی
نظرات دستور پخت

دونات پرتقالی