عکس کوفته ماهی
این دستور پخت توسط خانم اعظم مردانی در مجله آشپزی مثبت ارائه شده است.
...
مواد لازم

کوفته ماهی

۳
مواد اصلی
ماهی شیر
۴۰۰ گرم
پیاز
۲ عدد
جعفری
۱۰۰ گرم
گشنیز
۱۰۰ گرم
شنبلیله
۵۰ گرم
فلفل سبز
۵ عدد
زردچوبه
۱ قاشق سوپ خوری
پودر سیر
۱ قاشق چای خوری
تخم مرغ
۱ عدد
آرد سوخاری
به مقدار لازم
نمک و فلفل
به مقدار لازم
روغن
به مقدار لازم
مواد لازم برای سس :
پوره گوجه فرنگی
۴ پیمانه
پیاز خردشده
۲ عدد
زردچوبه
۱ قاشق سوپ خوری
لیمو ترش
۲ عدد
فلفل سبز تند
۲ عدد
نمک و فلفل
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

کوفته ماهی

طرز تهیه

کوفته ماهی

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۵۰
دقیقه
۱
ماهی را بشویید و بعد در چرخ گوشت بریزید تا خرد شود. پیاز را پوست بكنید و به ماهی اضافه كرده و دوباره چرخ كنید. حالا سبزی‌ها و فلفل سبز را هم به مواد چرخ‌شده اضافه كنید. باز مواد را چرخ كنید تا كاملا یكدست شوند.
۲
حالا مایه كوفته را در كاسه‌ای مناسب بریزید. نمك، فلفل، زردچوبه و پودر سیر را اضافه كنید و خوب هم بزنید تا مخلوط شوند.تخم‌مرغ را در كاسه بشكنید. مواد كوفته را با دست ورز دهید. از مایه كوفته حدود ۴۰گرم جدا كنید، بعد در دست گرد كنید و در آرد سوخاری بغلتانید.
۳
همه مایه را به همین صورت آماده كنید و كناری بگذارید. در تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت بگذارید. همه كوفته‌ها را در روغن سرخ كنید.بعد از این‌كه همه طرف كوفته‌ها سرخ شدند، آنها را بیرون آورید و در ظرفی بگذارید. همه كوفته‌ها را به همین ترتیب سرخ كنید.
۴
حالا سس را آماده كنید. همه مواد سس (پوره گوجه فرنگی، پیاز خردشده، زردچوبه و نمك و فلفل) را در قابلمه‌ای بزرگ بریزید.فلفل‌های سبز تند را در مخلوط‌كن بریزید تا له شوند. بعد به مواد سس بیفزایید. آب لیموترش‌ها را هم بگیرید و به قابلمه سس اضافه كنید.
۵
قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید تا به آرامی بجوشد و سس كمی غلیظ شود. كوفته‌ها را در سس بیندازید تا به مدت ۱۵ دقیقه بجوشند.بعد از این مدت كوفته‌ها را به همراه مقداری سس در ظرف مورد نظر بریزید و برای سرو با جعفری تزیین کنید.
سایر نکات

کوفته ماهی

برای پوره كردن گوجه فرنگی، آن را در مخلوط كن یا دستگاه غذاساز ریخته و به شكل پوره درآورید.
با توجه به این که ماهی شیر بدون تیغ است برای این غذا انتخاب شده است. اگر ماهی شیر پیدا نکردید ماهی تیلاپیلا هم می‌توانید استفاده کنید ، البته دیگر این کوفته، اصیل نخواهد بود ولی یک وعده شام خوشمزه است.
عکس و تصاویر ارسالی از کوفته ماهی
نظرات دستور پخت

کوفته ماهی