مواد لازم

نان سیب

۱۰
مواد اصلی
شیر ولرم
۱ پیمانه
خمیر مایه
۱ قاشق غذا خوری
شکر
۱ قاشق غذا خوری
تخم مرغ
۳ عدد
شکر
۱/۲ پیمانه
کره
۱۰۰ گرم
روغن مایع
۱/۲ فنجان
آرد
۴-۵ پیمانه
سیب
۵-۶ عدد
شکر
۱/۲ پیمانه
وانیل
۱/۲ قاشق چای خوری
گردو خردشده
۳ قاشق غذا خوری
کلمات کلیدی

نان سیب

طرز تهیه

نان سیب

درجه سختی
زمان تهیه ۱۲۰
دقیقه
زمان پخت ۴۵
دقیقه
۱
شیر را گرم کنید . شیر باید درحدی گرم باشد که در عین اینکه گرم است دست را نمی سوزاند . در یک ظرفی مناسب یک قاشق غذاخوری شکر و یک غذاخوری خمیرمایه فوری به آن افزوده کمی هم‌بزنید و روی آن را بپوشانید حدود پنج دقیقه تا عمل بیاید .
۲
در ظرف گود و مناسبی سه عدد تخم مرغ و نصف پیمانه شکر و وانیل را ریخته و بزنید تا کشدار شود . صدگرم کره و نصف فنجان شکر را به مواد بیفزایید و هم بزنید . خمیرمایه عمل آمده را بیفزایید ، آرد را کم کم بیفزایید هم بزنید ، سپس با دست شروع به ورز دادن کنید ، هرگاه احساس کردید آرد نیاز دارد کم کم بیفزایید تا خمیری شود که لطیف بوده و به دست نچسبد . حدود پنج تا هفت دقیقه ورز دهید . خمیر را در ظرف گود تمیزی گذاشته ، روی آن‌را بپوشانید دور از باد و گرمای مستقیم بگذارید تا حجم آن چند برابر شود .
۳
سیب را پوست گرفته ، رنده ریز کنید یا ریز ریز خرد کنید . نصف پیمانه به آن شکر و چند قاشق آب بیفزایید و روی حرارت ملایم بگذارید و تا آب اضافی آن کشیده شود و هم بزنید تا نسوزد . سپس شعله را خاموش کرده گردو را به آن بیفزایید و اجازه دهید خنک شود.
۴
بعد ور آمد خمیر پف آن را بگیرید .از خمیر چانه هایی بگیرید و باز کنید از مواد میانی در آن بگذارید و به شکل دلخواه بپیچید . خمیر را با فاصله در تابه چرب شده بگذارید. مجدد روی آن را بپوشانید تا یک ربع الی نیم ساعت استراحت مجدد کند . فر را روی حرارت صد و هفتاد و پنج درجه روشن کنید . روی خمیر هارا با زرده تخم مرغ هم زده رومال کنید ، روی آن کنجد بپاشید و در فر بپزید .
تصاویر مراحل تهیه

نان سیب

نظرات دستور پخت

نان سیب