مواد لازم

کیک موس شکلاتی سه طبقه

۸
مواد لازم
شکلات تلخ خردشده
۹۰ گرم
کره به دمای اتاق رسیده
۱۰۰ گرم
تخم مرغ
۲ عدد
شکر قهوه ای
۱ پیمانه
شیر
۵-۶ قاشق سوپ خوری
پودر کاکائو
۲ قاشق سوپ خوری
آرد
۱/۱/۴ پیمانه
بیکینگ پودر
۱/۲ قاشق چای خوری
نمک
۱/۴ قاشق چای خوری
مواد لازم
شکلات شیری خرد شده
۱۸۰ گرم
شیر
۱/۲ پیمانه
خامه فرم گرفته
۱/۱/۴ پیمانه
پودر ژلاتین
۱ قاشق چای خوری
سس کارامل
۳-۴ قاشق سوپ خوری
مواد لازم
شکلات سفید خردشده
۹۰ گرم
شیر
۱/۴ پیمانه
خامه فرم گرفته
۷۰ میلی لیتر
پودر ژلاتین
۱/۲ قاشق چای خوری
پودر وانیل
۱/۲ قاشق چای خوری
کلمات کلیدی

کیک موس شکلاتی سه طبقه

طرز تهیه

کیک موس شکلاتی سه طبقه

درجه سختی
زمان تهیه ۱۵۰
دقیقه
زمان پخت ۲۵
دقیقه
۱
ابتدا لایه شکلاتی را آماده کنید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. شکلات خرد شده را روی حرارت غیر مستقیم آب جوش قرار دهید تا آب شود. در کاسه‌ای تخم‌مرغ‌ها و شکر را با همزن برقی آن‌ قدر بزنید تا کرمی و کش‌دار شود. بعد شیر را اضافه کرده و هم بزنید. در ظرفی دیگر آرد، پودر کاکائو، بیکینگ‌پودر و نمک را با هم مخلوط کرده و الک کنید و به مخلوط تخم‌مرغ اضافه کرده و هم بزنید.
۲
شکلات آب ‌شده را هم اضافه کنید. مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیر غلیظ و سفتی حاصل شود. داخل قالب مورد نظرتان کاغذ روغنی بیندازید. سپس مخلوط را داخل قالب بریزید و آن را فشار دهید. قالب را به مدت ۲۵-۲۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا لایه شکلاتی بپزد. بعد آن را از فر خارج کنید تا کمی سرد شود، سپس قالب را داخل یخچال قرار دهید.
۳
در این میان لایه موس را آماده کنید. پودر ژلاتین را روی دو قاشق آب داغ بریزید و به‌ آرامی هم بزنید تا ژلاتین حل شود. شیر را روی حرارت قرار دهید تا کاملاً داغ شود، سپس آن را از روی حرارت برداشته و ژلاتین را اضافه کنید. به‌ آرامی هم بزنید تا ژلاتین داخل شیر حل شود. حالا شیر داغ را روی تکه‌های شکلات بریزید و به‌ آرامی هم بزنید تا شکلات‌ها کاملاً حل شوند، سپس آن را کنار بگذارید. بعد از این که مخلوط سرد شد، خامه فرم گرفته را کم‌کم به مخلوط اضافه کرده و هم بزنید. سس کارامل را هم در این مرحله اضافه کنید.
۴
قالب را از یخچال درآورید و مخلوط لایه دوم را روی لایه اول بریزید و خوب پخش کنید. قالب را دوباره داخل یخچال قرار دهید تا لایه دوم خودش را بگیرد
۵
لایه سوم را مانند لایه دوم آماده کنید. بعد از ۱ ساعت آن را روی مواد بریزید و قالب را داخل یخچال قرار دهید تا موس آماده شود.
۶
موقع سرو، موس را از قالب جدا کنید. در صورت تمایل با شکلات آب‌ شده تزیین و سرو کنید.
عکس و تصاویر ارسالی از کیک موس شکلاتی سه طبقه
نظرات دستور پخت

کیک موس شکلاتی سه طبقه