مواد لازم

کیک کره ای دو رنگ

۶
مواد اصلی
آرد
۱/۳/۴ لیوان
شیر
۱/۲ لیوان
تخم مرغ
۳ عدد
کره
۱۲۰ گرم
شکر
۱ لیوان
پودر کاسترد
۱ قاشق سوپ خوری
پودر کاکائو
۲ قاشق سوپ خوری
بیکینگ پودر
۱ قاشق مربا خوری
وانیل
۱/۴ قاشق چای خوری
کلمات کلیدی

کیک کره ای دو رنگ

طرز تهیه

کیک کره ای دو رنگ

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۴۰
دقیقه
۱
ابتدا زرده و سفیده را از هم جدا میکنیم بعد نمک رابه سفیده ها اضافه کرده و سفیده هارا با همزن میزنیم تا کاملا پف کند و سفید شود و در صورتی که ظرف رو برگردانیم کاملا منسجم باشد و از کاسه بیرون نریزد.
۲
داخل یک کاسه دیگر شکر و کره ای که به دمای اتاق رسیده و نرم شده را با همزن میزنیم تا خوب با هم مخلوط شوند.حالا شیر را داخل مخلوط میریزیم و با همزن میزنیم تا مخلوط یکدست شود.
۳
زرده هارا دانه دانه به مواد اضافه کرده و با همزن میزنیم تا خوب با مواد مخلوط و یکدست شود. در نهایت وانیل را هم اضافه کرده و باز مواد را کمی با همزن میزنیم.
۴
آرد وکستردو بیکینگ پودر را که با هم الک کردیم، طی دو مرحله اضافه کرده و با لیسک هم میزنیم تا کاملا با مواد مخلوط شوند.در نهایت سفیده تخم مرغ را اضافه میکنیم و با لیسک فقط در حد مخلوط شدن مواد با همدیگر هم میزنیم.
۵
یک قالب مستطیل رابه وسیله کاغذ روغنی و یک تکه ورق آلومینیوم به دو قسمت تقسیم کردم.مایه کیک را به دو قسمت مساوی تقسیم کردم یک قسمت را با پودر کاکائو مخلوط کردم ودو رنگ را در قالب ریختم داخل فر ۱۸۰ درجه به مدت تقریبی ۴۰ دقیقه گذاشتم تا بپزد
۶
قسمتهای ناصاف کیک را بریدم وبه شش قسمت مساوی تقسیم کردم گاناش درست کردم وکمی به تکه های کیک زدم وبه صورت شطرنجی روی هم قرار دادم وفشرده کردم تا خوب به هم بچسبد و توی یخچال گذاشتم.
۷
قسمتهای اضافه کیک را پودر کردم و کم کم گاناش به آن اضافه کردم تا به صورت خمیر درآمد با وردنه خمیر را باز کردم وبه اندازه کیک برش زدم.اطراف کیک را به گاناش آغشته کردم وروی خمیر گذاشتم و دو طرف خمیر را روی کیک کشیدم(به کمک کیسه فریزر )
تصاویر مراحل تهیه

کیک کره ای دو رنگ

بیشتر
عکس و تصاویر ارسالی از کیک کره ای دو رنگ
نظرات دستور پخت

کیک کره ای دو رنگ