مواد لازم

باقلوا مینی تارت با مغز

۴
مواد اصلی
زرده تخم مرغ
۲ عدد
پودر شکر
۳ قاشق سوپ خوری
کره نرم شده
۱۵۰ گرم
پودر کاسترد
۱ قاشق سوپ خوری
آرد نشاسته ذرت
۱ قاشق سوپ خوری
پودر وانیل
۱/۲ قاشق چای خوری
نمک
نوک قاشق چای خوری
آرد سفید
۱۱ قاشق سوپ خوری
مواد داخل تارت
0
پسته خام
۱ پیمانه
بادام خام
۱/۲ پیمانه
خلال پسته
۲ قاشق سوپ خوری
گردو خردشده
۱/۲ پیمانه
شیر عسل
۴ قاشق سوپ خوری
کره
۵۰ گرم
مواد لازم برای شربت :
آب
۱/۳ پیمانه
عسل
۲ قاشق سوپ خوری
کلمات کلیدی

باقلوا مینی تارت با مغز

طرز تهیه

باقلوا مینی تارت با مغز

درجه سختی
زمان تهیه ۵۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
ابتدا خمیر را آماده کنید. پودر شکر و کره را حدود ۲ دقیقه با همزن برقی بزنید تا نرم و یکدست شود، سپس زرده‌ها را دانه‌دانه اضافه کنید. هر زرده را ۳۰ ثانیه همراه با مواد بزنید، سپس آرد نشاسته ، پودر وانیل، نمک و پودر کاسترد را اضافه کرده و با همزن دستی هم بزنید. در انتها آرد سفید را بریزید و به هم زدن ادامه دهید تا خمیر لطیفی به دست بیاید. خمیر حاصل را داخل کیسه فریزر قرار دهید و آن را یک ساعت داخل یخچال بگذارید.
۲
بعد از زمان ذکر شده فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید. خمیر را از یخچال درآورید و روی سطح صافی پهن کنید، سپس آن را به‌اندازه قالب‌های مافین، به‌صورت دایره برش بزنید. خمیر باید به‌اندازه‌ای باشد که کف و دیواره قالب‌ها را کاملا بپوشاند. حالا خمیرها را داخل قالب‌ها قرار دهید و با انگشت آنها را صاف کنید، سپس با چنگال روی خمیرها چند سوراخ ایجاد کنید. قالب‌ها را به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا خمیرها طلایی شوند.
۳
در این فاصله مواد میانی تارت را آماده کنید. کره و شیر عسلی را روی حرارت قرار دهید. وقتی جوش آمد، پسته، بادام، خلال پسته و گردوی خرد شده را داخل آن بریزید و به‌آرامی هم بزنید. صبر کنید تا مخلوط غلیظ شود، سپس آن را از روی حرارت بردارید. صبر کنید تا کمی خنک شود.
۴
برای درست کردن شربت، عسل و آب را با هم مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد، سپس آن را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود.
۵
وقتی خمیرها آماده شدند، قالب‌ها را از فر خارج کرده و صبر کنید تا کمی خنک شوند، سپس خمیرها را قالب‌ها درآورید. وقتی کاملا خنک شدند، مخلوط مواد میانی را داخل آنها بریزید. شربتی که آماده کرده‌اید را هم روی مواد بریزید و سرو کنید.
عکس و تصاویر ارسالی از باقلوا مینی تارت با مغز
نظرات دستور پخت

باقلوا مینی تارت با مغز