عکس نان صبحانه
#نان #صبحانه
این دستورپخت توسط خانم بهاره سلیمانی در مجله آشپزی مثبت ارائه شده است.
...
مواد لازم

نان صبحانه

۵
مواد اصلی
آرد
۲ پیمانه
خمیر مایه
۱/۲ قاشق سوپ خوری
شکر
۱/۲ قاشق چای خوری
نمک
۱ قاشق چای خوری
کره آب شده
۴۰ گرم
آب ولرم
۳/۴ پیمانه
زرده تخم مرغ (برای رومال)
۱ عدد
کنجد بو داده
به مقدار لازم
مواد لازم میانی:
پیاز خردشده
۱ عدد
گوجه فرنگی خردشده
۲ عدد
فلفل دلمه ای رنگی(خردشده)
۱/۲ پیمانه
تخم مرغ
۳ عدد
ادویه دلخواه
به مقدار لازم
نمک
به مقدار لازم
روغن مایع
به مقدار لازم
فلفل سبز خردشده(در صورت تمایل برای تزئین)
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

نان صبحانه

طرز تهیه

نان صبحانه

درجه سختی
زمان تهیه ۱۲۰
دقیقه
زمان پخت ۴۰
دقیقه
۱
شکر، خمیر مایه و آب ولرم را با هم مخلوط کرده و حدود ۱۵ دقیقه آن را کنار بگذارید تا عمل بیاید. آرد، نمک و کره آب شده را با هم مخلوط کنید، سپس خمیرمایه عمل آمده را اضافه کرده و مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیر لطیفی به دست بیاید. خمیر باید کمی به دست بچسبد. خمیر را حدود ۱۰ دقیقه ورز دهید. بعد روی آن را بپوشانید و یک ساعت و نیم الی دو ساعت در جای گرم استراحت دهید تا حجم خمیر دوبرابر شود.
۲
نیمی از خمیر را به صورت دایره های کوچکی درآورید و هر کدام از آنها را کمی باز کنید تا شبیه کاسه های کوچک شوند. بقیه خمیر را به اندازه های مساوی تقسیم کرده و هر قسمت را به صورت طناب درآورید. حالا هر کدام از طناب ها را بپیچانید و آنها را لبه کاسه ها قرار داده وکمی فشار دهید تا شبیه سبد شوند. دوباره به مدت ۲۰ دقیقه به خمیرها استراحت دهید.
۳
در این فاصله فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. بعد از اینکه خمیرها برای بار دوم استراحت کردند، آنها را با زرده تخم مرغ رومال کرده و مقداری کنجد روی آنها بریزید. خمیرها را به مدت ۴۰-۳۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا آماده شوند.
۴
در این میان مواد داخل نان ها را آماده کنید. پیاز، گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای های خرد شده را همراه با تخم مرغ ها، ادویه های دلخواه و مقداری نمک خوب مخلوط کرده و داخل تابه همراه با مقداری روغن تفت دهید.
۵
نان ها را با مخلوط حاصل پر کنید. در صورت تمایل مقداری فلفل سبز خرد شده هم روی مواد بریزید. حالا می توانید این نان های خوشمزه را برای صبحانه سرو کنید.
عکس و تصاویر ارسالی از نان صبحانه
نظرات دستور پخت

نان صبحانه