مواد لازم

پاستا با سالاد مرغ

۴
مواد اصلی
سینه مرغ پخته و تکه تکه شده
۳۰۰ گرم
ماکارونی پروانه ای
۵۰۰ گرم
پیاز خرد شده
به مقدار لازم
پنیر فتا
به مقدار لازم
لیمو
۱ عدد
نمک و فلفل
به مقدار لازم
کره
۲۵ گرم
مواد لازم برای سس پاستا
کره
۱/۴ پیمانه
خامه
۱ پیمانه
سیر (خردشده)
۱ حبه
پنیر پارمسان
۱ پیمانه
جعفری تازه خردشده
۱/۴ پیمانه
گشنیز
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

پاستا با سالاد مرغ

طرز تهیه

پاستا با سالاد مرغ

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۴۰
دقیقه
۱
کره را در تابه‌ای بریزید و روی حرارت متوسط بگذارید تا آب شود، سپس خامه را به کره اضافه کنید و بگذارید مخلوط برای پنج دقیقه بجوشد. جعفری، سیر، گشنیز و پنیر را اضافه کنید و مرتب و سریع مخلوط را هم بزنید تا سس آماده شود. آن را از روی حرارت بردارید.
۲
در یک ظرف ۵ پیمانه آب بریزید و روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید. وقتی آب جوش آمد، به آن نمک اضافه کنید، سپس به آب در حال قل خوردن پاستا را اضافه کنید. در ظرف را باز بگذارید وگرنه پاستاها خمیر می‌شوند. کمی صبر کنید تا پاستاها بپزند. در این مدت یکی دو بار مخلوط را هم بزنید.
۳
همزمان با ریختن پاستاها درون آب، در تابه‌ای دیگر کره را آب کنید، سپس مرغ و پیاز را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید، سپس نمک و فلفل و سس پاستای آماده شده را به آن بیفزایید و بگذارید با هم چند قل بخورند تا مرغ‌ها طعم بگیرند.
۴
پاستاها که پختند، آنها را آبکشی کنید و در ظرفی که از قبل کمی گرم کرده‌اید بکشید. مخلوط مرغ و سس سالاد آماده شده را به آنها اضافه کنید
۵
برای تزئین کمی جعفری و پنیر فتا روی پاستا خرد کنید. لیمو برای طعم‌دار کردن پاستا ضروری است؛ پس یک لیموی برش داده‌شده کنار غذا قرار دهید.
عکس و تصاویر ارسالی از پاستا با سالاد مرغ
نظرات دستور پخت

پاستا با سالاد مرغ