مواد لازم

کروکت سیب زمینی با سوسیس

۸
مواد اصلی
سیب زمینی متوسط
۵ عدد
پیاز
۱ عدد
سوسیس
به تعداد لازم
تخم مرغ
۲ عدد
آرد سفید
به مقدار لازم
سیر
۲-۳ حبه
آرد سوخاری
به مقدار لازم
پنیر پیتزا
به مقدار لازم
نمک و فلفل و زرد چوبه
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

کروکت سیب زمینی با سوسیس

طرز تهیه

کروکت سیب زمینی با سوسیس

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
ابتدا سیب زمینی ها رو می پزیم. در این فاصله سوسیس ها رو سرخ می کنیم.سپس سیب زمینی ها رو رنده یا چرخ می کنیم و با پیاز رنده شده مخلوط می کنیم. نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و سیر خام رو ( در صورت تمایل) بهش اضافه می کنیم. برای اینکه غذای ما، مزه کوکو سیب زمینی معمولی نده، بهتره طعم مواد بیرونی رو تغییر بدیم.
۲
یعنی یه سری افزودنی بهش اضافه کنیم که طعم مطبوعی بگیره. من به غیر از مواد گفته شده، یکی دو تا سوسیس خام هم رنده کردم و به سیب زمینی ها اضافه کردم. این مواد بیرونی باید سفت باشه. به غلظت مواد کوفته. برای این مقدار سیب زمینی، من یک عدد تخم مرغ به مواد اضافه کردم. اونم برای چسبندگی بهتر مواد.
۳
یک تکه از مواد رو برمی داریم و وسطش رو باز می کنیم. کمی پنیر پیتزای رنده شده می ریزیم، سپس یک تکه سوسیس وسط مواد می ذاریم. دوباره روش پنیر پیتزا می ریزیم و بازم از مواد روش می ذاریم. یعنی در حقیقت، مواد دور تا دور سوسیس و پنیر پیتزا رو احاطه می کنند ! بعد از اینکه همه سوسیس ها را درون مواد گذاشتیم، به سراغ این سه تا می ریم : آرد سفید ، تخم مرغ و آرد سوخاری.
۴
هر کدام از کروکت ها رو اول درون آرد سفید می غلتانیم. سپس در ظرف دیگه، یکی دو عدد تخم مرغ را با چنگال خوب رقیق می کنیم. سپس کروکت را درون تخم مرغ می غلتانیم، بعد هم در ظرف آرد سوخاری. ( برای همین تعداد تخم مرغ ها متغیر بود. چون معلوم نیست مواد شما چقدر است و به چند تا تخم مرغ جهت غلتاندن کروکت ها در تخم مرغ نیاز دارید.)
سایر نکات

کروکت سیب زمینی با سوسیس

بهتره بعد از غلتاندن در آرد سوخاری مواد حداقل نیم ساعت در یخچال باشند تا آرد سوخاری و کروکت ها خوب به خورد هم بروند.
بعد از این زمان، کروکت ها رو درون روغن سرخ می کنیم. اگه کروکت هاتون مثل اینها، اینقدر بزرگ بود، همه طرفش رو سرخ کنید تا خام نمونه. ( نماند !)
نظرات دستور پخت

کروکت سیب زمینی با سوسیس