♥♡Samira♡♥
♥♡Samira♡♥

دستور پختی یافت نشد

#سفره_هفت_سین من
♥♡Samira♡♥
۱

#سفره_هفت_سین من

۲ فروردین ۹۵
شیرینی نخودچی با پسته
♥♡Samira♡♥
۱
شیرینی نخوچی من برا عید
...
کیک اسفنجی
♥♡Samira♡♥
۸

کیک اسفنجی

۱۱ اسفند ۹۴
تقدیم به پاپیونی های عزیز
...
 #بورک#بورک_گوشت#خوشمزه#عالی#بورک_ترکیه#borec
✅ #کیمالی_بورک، #غذای_ترکیه ای
♥♡Samira♡♥
۳
مواد لازم : ▪️یوفکا : ۴ عدد ▪️#گوشت چرخ کرده : ۲۵۰ گرم ▪️پیاز : ۱ عدد
▪️فلفل دلمه ای : ۱ عدد
▪️گوجه فرنگی بزرگ : ۱ عدد و یا یک قاشق غذاخوری رب
▪️تخم مرغ : ۲ عدد ▪️شیر : ۱ لیوان ▪️روغن : نصف استکان ▪️نمک ، فلفل و زردجوبه به میزان دلخواه
طرزتهیه :
پیاز ریز شده را در تابه تفت می دهیم کمی که سبک شد گوشت چرخ کرده را به همراه کمی نمک و فلفل و زردچوبه اضافه کرده و حرارت می دهیم ، بعد از اینکه گوشت تفت داده شد ، گوجه فرنگی خرد شده (و یا رب را )و سپس فلفل دلمه ای نگینی شده را با مواد داخل تابه مخلوط می کنیم و چند دقیقه حرارت می دهیم بعد از اینکه مواد خوب تفت داده شد ، تابه را کنار می گذاریم و در ظرف دیگری تخم مرغ ، شیر و روغن را با هم مخلوط می کنیم ، کف سینی و یا ظرفی که می خواهیم در فر بگذاریم را چرب می کنیم و یک لایه یوفکا کف آن پهن می کنیم ، لازم نیست که یوفکاها به شکل منظم و صاف در ظرف قرار گیرد ، به شکل چروک و فشرده می تواند باشد ، کافی است که در ظرف پهن شود و قرار گیرد ، از مخلوط تخم مرغ و شیر کمی روی یوفکا می دهیم ( مثلا ۴-۳ قاشق غذاخوری ) و بعد دومین یوفکا را پهن می کنیم (یوفکاها به شکل چین خورده روی هم قرار می گیرند ) مجددا از مخلوط تخم مرغ و شیر روی آن می دهیم و بعد از ترکیب گوشتیمان روی یوفکا می دهیم ، وحالا لایه سوم که باز هم شیر و تخم مرغ و باقیمانده مخلوظ گوشت را اضافه می کنیم و در نهایت چهارمین یوفکا را روی بقیه لایه ها پهن می کنیم و لایه های پایینی را با این یوفکا کاملا می پوشانیم ، کمی از مخلوط شیر و تخم مرغ روی آخرین لایه هم می دهیم و با چنگال چند سوراخ روی آن ایجاد می کنیم ، حالا سینی را در فر ۱۸۰ در جه که از قبل گرم کردیم می گذاریم ، تا جایی که روی یوفکاها طلایی شود .بعد از اینکه از فر خارج کردیم به اندازه دلخواه برش می دهیم و سرو می کنیم . (میتوانید قبل از اینکه بورک را در فر بگذارید مقداری کنجد روی آن #کنجد بریزید)
...
کوکو مرغ
♥♡Samira♡♥
۹

کوکو مرغ

۲۳ بهمن ۹۴
مواد لازم برای تهیه کوکوی مرغ

سینه مرغ یک عددپیاز متوسط دو عددتخم مرغ چهار عددنمک و زردچوبه به مقدار لازمزرشک در صورت تمایلزعفران در صورت تمایل

طرز تهیه کوکوی مرغ

برای تهیه کوکوی مرغ ابتدا مرغ رو به همراه یه پیاز و مقداری نمک و زردچوبه میذاریم تا بپزه. همونطور که در مواد لازم گفتم، بهتره برای این کوکو از سینه مرغ استفاده کنیم ولی اگر دلتون خواست میتونین از قسمتهای دیگه هم استفاده کنین و مشکل خاصی پیش نمیاره. مرغ رو که کاملا پخت میگذاریم تا سرد بشه. بعد اون رو ریش میکنیم. به نظر من هرچی ریزتر بشه خوشمزه تر میشه. چونکه تخم مرغها به داخل بافت گوشت مرغ نفوذ میکنن و هم بف بیشتری میکنه و هم باعث میشه خوشمزه تر بشه.

پیاز رو هم به شکل خلالی یا نگینی خرد میکنیم و تفت میدیم. وقتی که سرخ شد زیرش رو خاموش میکنیم تا خنک بشه. بعد هم روغنش رو جدا میکنیم و پیازها رو به مرغ پخته شده ی ریش ریش اضافه میکنیم. نمک و زردچوبه هم که داشت. حالا وقت اضافه کردن تخم مرغ هاست. در انتها مواد مخلوط شده باید شل باشه. منظورم اینه که نسبت مرغ و تخم مرغ باید کمی مایعی مانند باشه. بعد از اینکه تخم مرغ ها رو اضافه کردیم و کاملا با مواد مخلوط شد، مقدار کمی روغن در تابه میریزیم و میذاریم داغ شه. مواد رو قالب زده در تابه میریزیم و با شعله متوسط میذاریم تا تخم مرغ ها بپزه. در تابه رو هم باید بذاریم. حدود ده دقیقه بعد اگر زیر کوکو سرخ شده بود، برش میگردونیم تا طرف دیگش هم سرخ شه.
...
مرغ شکم پر
♥♡Samira♡♥
۱۰

مرغ شکم پر

۲۱ دی ۹۴
#مرغ_شکمپر رو من این بار به شیوه متفاوت درست کردم مرغ رو از یک روز قبل با زعفران ابلیمو و پیاز مرینت کردم و بعد داخل شکمش رو از سبزی پیازچه تره جعفری نعنا تمبر هندی رب انار و گردو ریز شده پر کردم و ۱/۵ ساعت داخل فر با درجه ۱۸۰ درجه سانتیگراد گذاشتم. توی سینی فر هم کمی از مواد ریختم تا مرغ نسوزه.
طعمش عالی میشه اهل منزل پسندیدن. امیدوارم خوشتون بیاد
...
ژله ابرنگ
♥♡Samira♡♥
۷

ژله ابرنگ

۱۸ دی ۹۴
تقدیم به دوستای پاپیونی
ژله رو در چند رنگ درست مردم بعد برش دادم تو قالب مورد نظر ریختم بعد ژله الوورا رو یکم گرم ریختم روش تا از حالت برش خوردشون خارج بشن‌
...
کیک تولد
♥♡Samira♡♥
۷

کیک تولد

۱۵ دی ۹۴
بمناسبت تولد بهترین ابجیه دنیا
...
کیک خانگی
♥♡Samira♡♥
۵

کیک خانگی

۱۴ دی ۹۴
روشو با شکلات و ترافل تزئین کردم.امیدوارم خوشتون بیاد
...
بال مرغ سوخاری
♥♡Samira♡♥
۲۰
امیدوارم لایک به اندازه زحمتم بخوره
...