Zamany
Zamany

دستور پختی یافت نشد

سفارش امروز کیک دو منظوره، دخترانه و پسرانه
Zamany
۱۲
#فاطمه آوَرزَمانی

یه سمت کیک دختر توت فرنگی 🍓 و سمت دیگه تم پرسپولیس 🔴
...
فاطمه آوَرزَمانی 
اشترودل خوشمزه من
Zamany
۴
اشترودل مرغ با خمیر جادویی
مواد لازم


آرد  ۳ لیوان
 خمیر مایه  ۳ قاشق چایخوری
تخم مرغ  ۱ عدد
شیر یا آب  ۱ لیوان
روغن  ۶ قاشق غذاخوری
نمک  ۱ قاشق چایخوری
 شکر  ۴ قاشق چایخوری

طرز تهیه
۱- خمیر مایه ، شیر ولرم ( شیر گرمی که دست را نسوزاند ) و 1 قاشق چایخوری شکر را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید سپس 5 – 10 دقیقه کناری قرار دهید تا خمیر مایه عمل کند ( کف کند ).
۲- تخم مرغ ، باقی مانده شکر ، روغن و نمک را داخل کاسه دیگری بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شوند ، خمیر مایه را با چند قاشق آرد را مخلوط کنید و به مواد تخم مرغی اضافه کنید ، کمی هم بزنید تا مواد ترکیب شوند سپس باقی مانده آرد را اضافه کنید.
۳- پس از مخلوط کردن مواد را با دست ترکیب کنید تا خمیر جمع شود ، روی سطح کار ارد بپاشید و خمیر را روی سطح کار قرار دهید ، خمیر را 10 دقیقه ورز دهید ( مکرر روی سطح کار بکوبید و باز کنید ) ، آنقدر ورز دهید تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاید.


۴- داخل کاسه ای را چرب کنید و خمیر را داخل کاسه قرار دهید ، روی خمیر را بپوشانید و در جای گرمی 1 ساعت استراحت دهید تا حجم خمیر 2 برابر شود ، پس از آماده شدن پف خمیر را با فشار دست بگیریدجان
- این خمیر بسیار خوش دست بوده و کار با آن بسیار راحت است ،  بافت و ماندگاری خوبی دارد و میتوانید تا چند روز در یخچال و داخل کیسه فریزر بسته بندی و نگهداری اش کنید.
۶- نکته :این خمیر بسیار ترد و سبک است و مناسب برای انواع غذاها ، پیراشکی ، کلوچه ،نان صبحانه ، نان شکم پر ، پیتزا و … است ، حتی میتوانید آن را در روغن سرخ کنید ، این خمیر جادویی خمیری همه کاره است.
بعداز اماده سازي خمير مرغ پخته ريش کرده يا مکعبي خورد کرد با پياز تفت داده زرشک ذرت سيب زميني نگيني تفت داده فلفل دلمه قارچ با پنير پيتزااا لاي خمير قرلرداده داخل فر قرار داده يا سرخ کرده اگه يکم خشک شد داخل ظرف در دار قرار دهيد تا نرمتر شود نوش جان
...
فاطمه آوَرزَمانی 
کیک خامه ای تم بارسلونا، سفارش دیروز
ورق بزنید?
Zamany
۷
شیفون 4 تخم مرغی، قالب 18، وزن نهایی 1/400
...
بورک اسفناج و پنیر
#فاطمه آوَرزَمانی
Zamany
۷
#بورک_اسفناج
ابتدا نیم کیلو اسفناج را پاک میکنیم و میپزیم(آب اسفناج جمع بشه) بعد اسفناج های پخته رو کمی ریز یا نیمکوب میکنیم و با دو قاشق پیاز داغ و 3 حبه سیر تفت میدیم تا یکم مزه بگیره. بعدش 1 ق پر پنیر لبنه یا خامه ای و 50گرم پنیر پارمزان یا پیتزا به اسفناج اضافه میکنیمو خوب همش میزنیم تا پنیر آب بشه حالا گازو خاموش میکنیم. حواسمون باشه پنیرها مقداری نمک دارند پس نمک زیاد اضافه نکنیم ک شور شه 🔴🔴
وقتی مخلوطمون یکم سرد شد، مخلوطی که باید خمیر های یوفکارو بهش آغشته کنیم آماده میکنیم. این مخلوط هم جلو خشک شدن و ترک خوردن خمیر یوفکا رو میگیره و هم طعم بورکمون رو خیلی خیلی بهتر میکنه. پس نصف پیمونه شیر، یدونه تخم مرغ، یه سوم پیمونه روغن و یکم نمک رو با هم خوب مخلوط میکنیم بعدش یک لایه ورق خمیر یوفکارو رو یه تخته میذاریم و دو طرفش رو با فرچه به همین مایه آغشته میکنیم. حالا مایه بورکمون روی یدونه ورق از خمیر یوفکا میذاریم. خمیرمون رو آروم لوله ای میبندیم.
حالا کف سینی فر را کاغذ روغنی میاندازیم و بورک ها را توی سینی میچینیم بعد روی تمام بورک هارو باز با فرچه به مایه آغشته میکینم. آخرشم ظرف رو برای مدت نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه تو فری که از قبل با دمای ۱۷۰ درجه گرم کردیم میذاریم تا بپزه و لایه های خمیر هم ترد بشن و تغییر رنگ بدن. وقتی بورک ها پختن و داشتن طلایی میشدن بد نیست که در فر رو باز کنین و روی همه بورک هارو با فرچه یکم روغن بمالین و بعدش گریل رو برای ۵ تا ۱۰ روشن کنین تا بورک ها خوب طلایی و ترد بشن .... تمام ...
نوش جان😋😋
با این مقدار مواد و 5 ورقه یوفکا مستطیلی 5 تا بورک درست کردم، البته من موادمو زیاد گذاشتم، 6 تا هم میشد درست کرد
...
ژله تزریقی
#فاطمه آوَرزَمانی
Zamany
۱۰
ابتدا 3 بسته ژله آلوورا رو با 4ونیم لیوان آب جوش باز کردم و ریختم تو قالب و گذاشتم یخچال ک ببنده بعد ک بسته شد با خامه ک با رنگ خوراکی رنگ کردم گلها رو با سرنگ درون ژله تزریق کردم و در آخر گذاشتم حدود 1 ساعت توی یخچال و بعد نصف بسته ژله آلبالو رو ک با یک لیوان آب جوش باز کردم و سرد شده بود روی ژله ریختم و مجدد گذاشتم یخچال ک ببنده، وقتی کامل بسته شده ته قالب رو توی آبجوش زدم و از قالب خارج کردم😍
...
کیک هویج و گردو
Zamany
۷
#فاطمه آوَرزَمانی
...
کیک خیس شکلاتی
Zamany
۹
#فاطمه آوَرزَمانی
ورق بزنید

کیک شکلاتی خیس

مواد لازم :
شکر یک و نیم لیوان
روغن یک و نیم لیوان
آرد 2 لیوان
شیر یک و نیم 
تخم مرغ 3 عدد
بکینگ پودر 10 گرم معادل یک قاشق غذا خوری
وانیل 5 گرم معادل یک قاشق چایخوری
پودر کاکائو 50 گرم

 طرز تهیه :

آرد با وانیل و بکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و 3 بار الک کنید
شکر و شیر و روغن مایع و پودر کاکائو رو با همزن بزنید بعد یک لیوان از این مایع بردارید کنار بذارید
بعد تخم مرغ را اضافه کنید و با همزن بزنید
در نهایت مخلوط ارد رو اضافه کنید و هم بزنید البته با قاشق یا لیسک دیگه همزن لازم نیست
ظرف مورد نظر رو چرب کنید و ارد بپاشید و مواد رو بریزیدو در فر 170 درجه به مدت 30 الی 35 دقیقه بپزید 
تو همون ظرف برش بزنید و حالا اون یک لیوان سس شکلاتی که نگه داشته بودین روی تمام سطح کیک بریزید بذارید خنک بشه 
بعد از ظرف خارج کنید و در ظرف سرو بچینید 
دقت کنید چون خیلی زود خورد میشه
اصلا نگران هم نباشید کیکتون با سس شکلاتی خمیر نمیشه
فوق العاده خوشمزه اس
نوش جان
...
نان روغنی ?
Zamany
۶

نان روغنی ?

۱ آذر ۹۸
#نان روغنی
#فاطمه آوَرزَمانی

یک نون خوشمزه و عالی ، کوکه و یا یاغلی کوکه در زبان ترکی ، از اون نونهای خوشمزه است که برای افطار و حتی بعد ماه رمضون برای صبحانه خیلی می چسبه .
یه نون کم شیرین و خوشمزه و عالی که به خاطر کم شیرینیش معروفه .

آرد ۲/۵ لیوان (آرد قنادی یا ارد نانوایی ، من ارد نانوایی استفاده کردم)
شیر ولرم ۱ لیوان
شکر ۱ ق غ
پودر خمیر مایه ۱ ق م (لوازم قنادی ها ،سوپری ها و نانوایی ها دارن)
روغن مایع ۱/۴ لیوان
کره ۲۵ گرم
نمک ۱ ق چ
زردچوبه مقداری ( به دلخواه اگه دوست دارین رنگ نونتون کمی زرد رنگ بشه بریزبن و اگر نه که هیچ )

نصف شیر رو با خمیر مایه و شکر توی ظرفی ریختم و کمی هم زده و درش رو گذاشته به مدت ۱۰ دقیقه تا به عمل بیاد.
توی ظرف بزرگتری بقیه شیر و کره نرم شده و روغن مایع و نمک و زردچوبه رو ریختم و مخلوط کردم. بعد خمیر مایه به عمل اومده رو ریختم. آرد الک شده رو کم کم اضافه کردم و خوب ورز دادم . سعی نکنید که چسبندگی خمیر رو با اضافه کردن آرد بپوشونید ، برای اینکه اونوقت نون خشک میشه . پس حسابی ورز بدین . من هم ورز دادم و هم صد بار روی صفحه کارم کوبیدم .
خمیر رو توی ظرفی که چرب کردم قرار دادم و روش رو پوشونده و یک ساعت در جای نسبتا گرم استراحت کنه .
بعد از استراحت کف سینی فر رو چرب کردم و از خمیر چونه هایی برداشتم و کف سینی قرار بدین و روش مهر زدم (منطور اینه که از یه چیز دایره ای مثلا در بطری ندشابه و یا یه رینگ روی خمیر حالت دادن) ، بعد دوباره روش دستمال کشیدم و گذاشتم ۲۰ دقیقه دیگه استراحت کنه .

بعد از استراحت دوم برای رومالش هم از زعفران دم کرده و یه دونه زرده تخم مرغ و یک قاشق مربا خوری شیر رو مخلوط و روش زدم . من روش هم کمی کنجد پاشیدم .
نون ها رو داخل فر ۱۸۰ درجه به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه قرار دادم . اکر رنگ نون هاتون طلایی نشده می تونین یکی دو دقیقه گریل شعله بالا رو روشن کنین .
یه طرف حاوی آب هم می تونین داخل فر بزارین تا نون ها خشک نشن .
اگه از فر استفاده نمی کنید میتونید روی گاز قرار بدید . کف تابه ای رو چرب کنید و خمیر رو توی اون بزارید دقیقا مراحلی که گفتم طی کنید و و روی حرارت بزارید و روش یک دم کنی قرار بدید . یک ربع بزارید بپزه ، بعد از اون نون رو برگردنید تا طرف دیگه اش یک ربع دیگه هم بپزه
...
سالادسیب زمینی و لوبیاچیتی
Zamany
۷
#سالاد_سیب_زمینی_لوبیا چیتی
#فاطمه آوَرزَمانی

.  سیب زمینی پخته شد دوعدد نگینی .

ساقه پیازچه ریز شده3 قاشق.. .

ماست چکیده یک پیاله .

شوید خرد شده نصف پیاله دوم

لوبیا چیتی پخته شدیک پیاله
مایونزنصف پیاله.

هویج نگینی پخته شده نصف پیمانه
2 قاشق غذاخوری. اب لیموتر

خیار شور نصف پیمانه
فلفل و نمک به مقداری
طرز تهیه سالاد.
ابندا سیب زمینی ...لوبیا چیتی ..خیارشور و هویج و وشوید و پیازچه اضافه کنید..
ماست چکیده سس مخلوط کنید و همه مواد را خوب هم بزنید. نمک فلفل هم اضافه اب لیمو ترش را اضافه کنید ....من نمک نزدم چون خیارشور و سس نمک داره😉😉 مخلوط مواد را به مدت 2 ساعت در ظرفی در بسته در یخچال قرار دهید تا مزه مواد به خورد هم برود. بعد از اینکه از یخچال بیرون آوردید ..
نکته✔✔✔
پیازچه اصلاااا حذف نکنید چون خیلیییییییییییی خوش طعم میکنه سالاد ‌✔✔✔سالاد حتما دوساعت تویخچال بگذارید طهم مواد به خورد هم برن....
✔✔✔این سالاد کالباس داره، اما من نداشتم و نزدم، اینجوری سالمترم هست 😜
...