منتظر
منتظر

دستور پختی یافت نشد

شیرینی بهشتی
منتظر
۸

شیرینی بهشتی

۱ روز پیش
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
چه انتظار عجیبیی ! تو بین منتظران هم، عزيز من چه غريبي!
عجيب تر که چه آسان
نبودنت شده عادت
چه بيخيال نشستيم
نه کوششي نه وفايي
فقط نشسته و گفتيم:
خدا کند که بيايي..
#امام_زمان❤️
...
اینم از کیک تولدم تک پسرم
منتظر
۸
پسرم باتمام وجود دوستت دارم...
آرزو میکنم که بنده‌ی خوبی باشی برای پروردگار مهربون
منتظر واقعی باشی برای امام زمانت
.وخدا جون امور دنیا وآخرتت رو کفایت کنه
عمر طولانی وبا عزت در کنار خوشبختی وعاقبت بخیری بهت عطا کنه....الهی آمین
...
 افطاری امشب نذر فرج
منتظر
۱۰
‍ چه غریبانه....😔
رمضان بی حضورتان آغاز شد....😞

آقا جان پس کدام سحر؟!
کدام افطار؟!
کدام عید؟!
آقا جان...
رمضان بی ظهورشما...💚
رمضان نمی شود😔

أللَّھُمَ عـجِـلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج 🙏
...
ماه مهمانی خدا رو به همه دوستان تبریک میگم...التماس دعا
منتظر
۹
🌺🍂وظیفه ی مردم در زمان غیبت امام عجل الله تعالی فرجه(۴۷)🌺🍂

چهل و هفتمین وظیفه این است که 👈👈 به سبب طولانی شدن زمان غیبت دل سنگ نشوی👉👉 بلکه با یاد مولایت عجل تعالی الله فرجه دل و قلبت همیشه تر و تازه بماند. خداوند رب العالمین در قران کریم می فرماید: 《أَلَمْ يَأْنِ لِلَّذِينَ آمَنُوا أَنْ تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِكْرِ اللَّهِ وَمَا نَزَلَ مِنَ الْحَقِّ وَلَا يَكُونُوا كَالَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِنْ قَبْلُ فَطَالَ عَلَيْهِمُ الْأَمَدُ فَقَسَتْ قُلُوبُهُمْ وَكَثِيرٌ مِنْهُمْ فَاسِقُونَ》
در تفسیر البرهان از امام صادق علیه السلام نقل شده که آن حضرت فرمودند: این آیه درباره ی مردم زمان غیبت نازل شده است، سپس فرمود: بدانید خدا، زمین را پس از آنکه می میرد، زنده خواهد کرد.
از امام باقر علیه السلام روایت شده که درباره ی مرگ زمین می فرماید: 《مرگ زمین یعنی کافر شدن زمینیان، و کافر [به منزله ی] یک شخص مُرده است، خداوند او را به وسیله حضرت قائم عجل الله فرجه زنده می کند و آن حضرت در زمین، عدالت پیشه می کند در نتیجه زمین پر از عدل و داد می شود و زمینیان پس از مرگشان زنده می شوند. (یعنی مردم زمین، کافر می شوند و امام زمان عجل الله تعالی فرجه به وسیله عدالتی که گسترش می دهد نور امید را در دلهای آنان فروزان می کند، در نتیجه آنها ایمان می آورند)
[در اینجا تشبیه صورت گرفته، مردم کافر به میت تشبیه شده اند که به محض برگشتن ایمانشان زنده می شوند.]
در کتاب کمال الدین به سند صحیح از امیرالمومنین علیه السلام نقل شده که آن حضرت فرمودند:

عن أمير المؤمنين عليه السلام قال: للقائم منا غيبة أمدها طويل كأني بالشيعة يجولون جولان النعم في غيبته يطلبون المرعى فلا يجدونه ألا فمن ثبت منهم على دينه لم يقس قلبه لطول أمد غيبة إمامه فهو معي في درجتي يوم القيامة

《آن قیام کننده از میان ما( حضرت قائم) غیبتی دارد که دوران آن طولانی است، گویا من شیعه را می بینم که در دوران غیبتش، بسان گوسفندان سرگردان شده اند و این طرف و آن طرف پَرسه می زنند، دنبال چراگاه می روند ولی آن را نمی یابند، آگاه باشید هر کس از شما که بر دین خود ثابت قدم باشد و به سبب طولانی شدن غیبت امامش دل سنگ نشود، او در روز قیامت به همراه من و در مرتبه ی من است.》
ادامه دارد....

📚وظیفة الانام في زمن غيبة الامام عجل الله تعالى فرجه، ص٧٣
...
کیک دارچینی
منتظر
۱۱

کیک دارچینی

۴ اسفند ۰۲
🌺🍂وظیفه ی مردم در زمان غیبت امام عجل الله تعالی فرجه(۴۴)🌺🍂

چهل و چهارمین وظیفه ی مومنین در زمان غیبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه، توبه حقیقی از گناهان است؛ اگرچه توبه کردن از کارهای حرامی که انسان مرتکب می شود، در همه وقت واجب است؛ اما اهمیت آن در این دوران غیبت از آن جهت می باشد که یکی از دلایل غیبتِ امام زمان عجل الله تعالی فرجه و طولانی شدن غیبت ایشان، به خاطر گناهان بزرگ و زیاد ماست که مانع ظهور آن حضرت شده است، همانطور که در بحار الانوار از حضرت امیرالمومنین علیه السلام و همچنین در توقیع شریف آن حضرت، در کتاب احتجاج آمده است: 《تنها علّتی که باعث شده ما از آنان دوری بگزینیم، کردارهای ناپسندی است که از آنان به ما می رسد و ما توقع انجام آن کارها را از آنان نداریم.》
معنای توبه، پشیمانی از گناهان گذشته و عزم و اراده ی قاطعانه از تکرار آن در آینده است و علامت توبه ی حقیقی آن است که هر ذمه ای بر عهده داری بر طرف کنی، کارهای واجبی که ترک کرده بودی را انجام دهی و حق الناسی را که بر عهده ات است ادا کنی و گوشتی که بر اثر گناه بر بدن روییده را آب کنی و آنقدر سختی عبادت به خود دهی تا شیرینی گناه فراموشَت شود و با این کارهای شش گانه توبه تحقق کامل می یابد و آنطوری می شوی که در کتاب های مختلف از امیرالمومنین علیه السلام وارد شده است.
پس حواست به خودت باشد و مثلا نگو: 《حالا بر فرض من توبه کردم ولی مردم که توبه نمی کنند!! همینطور غیبت امام عجل الله فرجه طول می کشد و گناه همگان به غیبت حضرت عجل الله فرجه و تاخیر در ظهورش منجر می شود.》
من در جواب می گویم: 《حتی اگر همه ی مردم علت تاخیر در ظهور آن حضرت عجل الله فرجه باشند "تو" حواست را به خود جمع کن و "تو" با آنها شریک نباش، که می ترسم کم کم وضع و حال تو مثل هارون الرشید شود که امام کاظم علیه السلام را در زندان انداخته بود و مامون که امام رضا علیه السلام را در "سرخس" و متوکل که امام هادی علیه السلام را در "سامرا" در بند اسارت کشیده بود.


📚وظیفة الانام في زمن غيبة الامام عجل الله تعالى فرجه، ص۷۱ و ۷۲
...
اینم یه خوشمزه دیگه
منتظر
۷
اینم کوبیده مرغ خوشمزه
منتظر
۳
🔹امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: پیغمبر صلی الله علیه و آله به من فرمود: «یا ابا الحسن! شایسته است که خداوند گمشدگان را وارد بهشت کند. »
سپس امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: «مقصود پیغمبر، مؤمنینی هستند که در زمان غیبت به سر می‌برند و از امامی که جایش نامعلوم و خودش از نظرها غایب است، پیروی می‌کنند. آنها به امامت او اعتقاد دارند؛ به ذیل عنایتش چنگ می‌زنند؛ منتظر آمدن او هستند و به وجود او یقین دارند. و شکایتی ندارند و بردبار و تسلیم خواسته حق هستند. و از این جهت گم شده هستند که از یافتن مکان امام خود و از شناختن شخص او گم شده اند.
دلیل بر این مطلب، این است که وقتی خداوند خورشید را که راهنمای اوقات نماز است، از نظر بندگانش بپوشاند، آنها می‌توانند وقت نماز را به تأخیر بیندازند تا موقعی که خورشید آشکار شود، وقت برای آنها روشن گردد و یقین کنند که ظهر شده است. همین طور کسی که منتظر آمدن امام است و چنگ به دامان امامت او زدهنیز تمام واجبات و فرایض الهی را برعهده دارد که انجام دهد و وقتی انجام داد، از او پذیرفته است و (با غیبت امام) از معنی واجب بودن، بیرون نمی رود. و این بنده هم صبر می‌کند و نظر به رحمت حق دارد و غیبت امامش، ضرری به عقیده او نمی رساند.


📖بحارالانوار، ج۵۲،ص۱۴۴،ح۶۱
#آخرالزمان
...
پیتزا مرغ وقارچ
منتظر
۲۵
🗯 تنها تکیه زده و می گویید شیعه علی علیه السلام هستم!

وَ بِهَذَا اَلْإِسْنَادِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سُلَیْمَانَ عَنْ إِبْرَاهِیمَ بْنِ عَبْدِ اَللَّهِ اَلصُّوفِیِّ قَالَ حَدَّثَنِی مُوسَی بْنُ بَکْرٍ اَلْوَاسِطِیُّ قَالَ قَالَ لِی أَبُو اَلْحَسَنِ عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ: لَوْ مَیَّزْتُ شِیعَتِی لَمْ أَجِدْهُمْ إِلاَّ وَاصِفَةً وَ لَوِ اِمْتَحَنْتُهُمْ لَمَا وَجَدْتُهُمْ إِلاَّ مُرْتَدِّینَ وَ لَوْ تَمَحَّصْتُهُمْ لَمَا خَلَصَ مِنَ اَلْأَلْفِ وَاحِدٌ وَ لَوْ غَرْبَلْتُهُمْ غَرْبَلَةً لَمْ یَبْقَ مِنْهُمْ إِلاَّ مَا کَانَ لِی إِنَّهُمْ طَالَ مَا اِتَّکَوْا عَلَی اَلْأَرَائِکِ فَقَالُوا نَحْنُ شِیعَةُ عَلِیٍّ إِنَّمَا شِیعَةُ عَلِیٍّ مَنْ صَدَّقَ قَوْلَهُ فِعْلُهُ.

موسی بن بکر واسطی می‌گوید: ابو الحسن علیه السّلام به من فرمود: اگر من شیعیان خود را بررسی کنم مردمی نخواهم یافت مگر زبان آور، و چون بیازمایمشان آنها را نخواهم یافت مگر از دین برگشته، و اگر در بوتۀ آزمایششان گذارم از هزار نفر یک نفر هم سالم بیرون نیاید، و اگر غربالشان کنم چیزی جز آنچه از من است در غربال نماند. اینها دیر زمانی است که بر بالشها تکیه زده اند و گفته اند: ما شیعۀ علی هستیم و حال آنکه شیعۀ علی تنها آن کسی است که کردارش گفتارش را تصدیق کند.

📚 الکافی , جلد ۸ , صفحه ۲۲۸
📚 [جامع احادیث ترجمه شده (غیر از احادیث بحارالانوار) - حدیث شماره ۱۵۰۲۵ - صفحه ۱۵۰۲۶] 
...
کیک شکلاتی با فیلینگ موز وگردو
منتظر
۷
┄┅══✼ *✨﷽✨*✼══┅┄

دست ادب بر روی سینه می گذاریم

السَّلامُ عَلَیْکَ یَا بْنَ فاطِمَةَ الزَّهْرآءِ
سلام بر تو ای فرزند حضرت فاطمه زهرا

سلام آرزوی مادر.. ✨
خیال روزگار آمدنتان دلم را آب می‌کند.
روزی که چشمه چشمه کوثر به کام تشنگان بریزید...
و مشام عالم را پر کنید از عطر درهم آمیخته‌ی یاس و نرگس. 💐
آن روز دنیا بهشتی می‌شود که دلگرم است به آفتاب روی شما. 🌤
آن وقت شما بهشت را به پای مادرتان می‌ریزید و جان می‌گیرید از لبخند مادرانه‌اش.
چقدر آن روز به کام مادر است! ❤️

✨ سالروز ولادت بهانه‌ی خلقت، حضرت امّ‌ابیها سلام‌الله‌علیها به پیشگاه فرزند دلبندشان مولا صاحب‌الزمان و تمام دوستداران حضرتش تبریک و تهنیت باد.

أللَّھُـمَ بِحَقِّ ٱلزَّهرا عَجِّلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🕊
...