Mrs.jlp
Mrs.jlp

دستور پختی یافت نشد

کیک تولد دخترم
Mrs.jlp
۱۱

کیک تولد دخترم

۶ اسفند ۰۲
#سلام_فرمانده
#گل_نرگسیها
میلاد حضرت قائم بر همگی مبارک ✨✨🌹
...
شیرینی تر خونگی
Mrs.jlp
۹

شیرینی تر خونگی

۲۷ بهمن ۰۲
جلو در خانه رنگ و رو رفته ای می رسیم. امام دوروبرش را نگاه می کند و بعد درمی زند. پسرعموی امام در را باز می کند و با دیدن ما لبخند بر صورت لاغر و نحیفش می نشیند. امام با او دست می دهد و بعد پول ها را توی دستش می گذارد. من هم کیسه آردی را که برداشته بودیم، به او می دهم. او می گوید:
- امشب کمی دیرتر آمدید. خیلی وقت است منتظر شما هستم. بعد از امام تشکر می کند و می گوید:
-ای مرد نیکوکار! خدا به تو خیر دهد! تو که یک غریبه هستی، به ما کمک می کنی، ولی پسرعمویم علی بن حسین با اینکه ادعای امامت می کند و حال و روز ما را می داند، باز خبری از حال ما نمی گیرد. خدا به او خیر ندهد!
نمی دانم در برابر یاوه های این مرد چه بگویم. رنگم عوض می شود و دندان هایم را از خشم روی هم می فشارم. امام که متوجه حالم می شود، دستم را آرام فشار می دهد؛ مبادا چیزی بگویم. مرد باز از امام تشکر می کند و بعد در را می بندد. همان گونه که توی کوچه های تاریک قدم می زنیم، به این فکر می کنم که چرا امام به این مرد خودخواه و قدرنشناس کمک می کند.

ولادت سید الساجدین مبارک✨🌹
...
پای سیب
Mrs.jlp
۱۶

پای سیب

۳۰ آبان ۰۲
با رسپی خانم گل آور
https://www.aparat.com/v/c74hW
...
کوکی شکلاتی
Mrs.jlp
۷

کوکی شکلاتی

۱۸ آبان ۰۲
چرا پاپیون کیفیت عکس‌ها رو میاره پایین!؟
...
دسر مگنولیا
Mrs.jlp
۱۴

دسر مگنولیا

۱۱ آبان ۰۲
تختی پهلوان نامدار ایرانی روز به روز پله‌های ترقی را پشت سر گذاشت. زنان و دختران جوان زیادی به او نامه عاشقانه نوشته و ابراز محبت می‌کردند. و از او برای مراسم‌های خاص خود دعوت می‌کردند. اما تختی نه‌تنها در آن مراسم‌ها حاضر نمی‌شد، بلکه پاسخی هم به ابراز احساسات‌کنندگان خود نمی‌داد.
روزی یکی از طرفداران تختی به روزنامه کیهان مطلبی ارسال کرد و ادعا کرد تختی مغرور و متکبر است و حتی جواب سلام عاشقان خود را نمی‌دهد.
تختی جوابیه خوبی نوشت و گفت:من متاهل هستم و از زندگی متاهلی خود راضی هستم. پس نیازی به ارتباط عاطفی با کسی در خود نمی‌بینم. از آن گذشته زمانی‌که من خواستگاری همسرم رفتم، پهلوان نبودم یک هیزم‌شکن بودم که تبر تنها ثروت و سرمایه مادی من از زندگی بود. همسرم عاشق تختی هیزم‌شکن شد ولی شما عاشق تختی پهلوان هستید. من هرگز مهر او را با شما جایگزین نمی‌کنم.

داستانی بر عکس این هم اتفاق افتاد، در سال 51 مردی مبلغ 30 هزار تومان برنده بلیط‌های بخت‌آزمایی شد،
خبرنگار پرسید: با این همه پول قصد انجام چه کاری داری؟ گفت: زنم مدتی است حرف مرا گوش نمی‌دهد، از بی‌پولی ذلیل شده بودم، همین فردا طلاقش می‌دهم، خدا پول طلاق او را به من رسانده است!!!
...
 لقمه شاورما
Mrs.jlp
۱۷

لقمه شاورما

۹ شهریور ۰۲
شاورما این تاکوی خاورمیانه‌ای، برای نخستین بار توسط عثمانی‌ها طبخ شده است. به طوری که که گوشت مزه‌دار شده را روی سیخ‌های گردان به صورت عمودی طبخ می‌کردند.

بنابراین در بررسی تاریخچه شاورما پی خواهیم برد که شاورما یک واژه ترکی است که با تلفظ عربی با نام «چَویرمَا» بیان می‌شود، به معنای گرداندن است که نخستین بار این کباب در قرن نوزدهم میلادی در امپراتوری عثمانی کبابی ابداع شد. با گسترش تکنولوژی و اختراع کباب‌پز، به این غذا «دونر» به معنی چرخیدن گفته شد. البته این غذا در بین یونانی‌ها به اسم «جایرو» به معنی چرخیدن یا چرخاندن است.

شاورمای اصل به صورت معمول همراه با تبوله، فتوش، نان طابون، سس تاهینی، حمص، شلغم، گوجه فرنگی و خیار دمای سرو می‌شود. این غذا امروزه به عنوان یک نوع فست فود گوشتی در سراسر دنیا نیز شناخته شده‌ است.


✓ من برای پخت این مدل شاورما، اول مرغ رو شب تا صبح گذاشتم تا مرینیت بشه. بعد مشغول پخت نان پیتا شدم. مرغا رو با موادی که طعم دار شده بود سرخ کردم.
وسط نان پیتا سس سیر، مرغ، سیب زمینی سرخ شده، پیاز خلالی و جعفری و پنیر پیتزا ریختم و نان رو پیچیدم. در آخر یه مقدار سس سیر روی ساندویچ ها مالیدم و پنیر پیتزا ریختم و با جعفری تزیین کردم.
این مدل شاورما معرکه‌ست. حتماً یکبار امتحان کنین 👌
...
شله زرد نذری
Mrs.jlp
۲۲

شله زرد نذری

۳۱ مرداد ۰۲
التماس دعا از همگی ✨
#رقیه_خاتون_مددی
قرار گروهی #گل_نرگسیها
...
خوراک دنده
Mrs.jlp
۲۱

خوراک دنده

۲۲ مرداد ۰۲
سقراط از حکمای یونان زنی بداخلاق داشت. روزی آن زن نشسته با نهایت بدخویی مشغول لباس شستن بود و در حین کار به سقراط دشنام می‌داد. حکیم از طریق حکمت، مروت و بردباری دم برنمی‌آورد و سکوت اختیار کرده بود.
آرامش سقراط خشم همسرش را بیشتر می‌کرد به حدی که تشت را که پر از کف صابون بود بر سر و روی سقراط ریخت. ولی سقراط همچنان خونسرد بود. حاضران به حکیم اعتراض کردند که این مقدار تحمل بی‌موقع از شما پسندیده نیست.
سقراط با لبخند گفت: حق با شماست. اما اثر غرش رعد و جهیدن برق، آمدن برف و باران است.
...