عکس  لقمه شاورما
Mrs.jlp
۱۷
۲۰۸

لقمه شاورما

۹ شهریور ۰۲
شاورما این تاکوی خاورمیانه‌ای، برای نخستین بار توسط عثمانی‌ها طبخ شده است. به طوری که که گوشت مزه‌دار شده را روی سیخ‌های گردان به صورت عمودی طبخ می‌کردند.

بنابراین در بررسی تاریخچه شاورما پی خواهیم برد که شاورما یک واژه ترکی است که با تلفظ عربی با نام «چَویرمَا» بیان می‌شود، به معنای گرداندن است که نخستین بار این کباب در قرن نوزدهم میلادی در امپراتوری عثمانی کبابی ابداع شد. با گسترش تکنولوژی و اختراع کباب‌پز، به این غذا «دونر» به معنی چرخیدن گفته شد. البته این غذا در بین یونانی‌ها به اسم «جایرو» به معنی چرخیدن یا چرخاندن است.

شاورمای اصل به صورت معمول همراه با تبوله، فتوش، نان طابون، سس تاهینی، حمص، شلغم، گوجه فرنگی و خیار دمای سرو می‌شود. این غذا امروزه به عنوان یک نوع فست فود گوشتی در سراسر دنیا نیز شناخته شده‌ است.


✓ من برای پخت این مدل شاورما، اول مرغ رو شب تا صبح گذاشتم تا مرینیت بشه. بعد مشغول پخت نان پیتا شدم. مرغا رو با موادی که طعم دار شده بود سرخ کردم.
وسط نان پیتا سس سیر، مرغ، سیب زمینی سرخ شده، پیاز خلالی و جعفری و پنیر پیتزا ریختم و نان رو پیچیدم. در آخر یه مقدار سس سیر روی ساندویچ ها مالیدم و پنیر پیتزا ریختم و با جعفری تزیین کردم.
این مدل شاورما معرکه‌ست. حتماً یکبار امتحان کنین 👌
...
نظرات