عکس ژله چرخشی
shayli
۸۵
۴k

ژله چرخشی

۱۸ تیر ۹۶
سلام دوستان مهربونم،از لایکها و کامنتهاتون خیلی ممنونم.
پاناکوتای چتری
مواد لازم:
شیر ۱ لیتر
پودر ژلاتین ۴ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه ۲ بسته
شکر ۲ لیوان
وانیل نصف قاشق چایخوری
ژله بلوبری یک بسته
قالب گرد تو خالی
طرز تهیه :
برای پاناکوتا یک لیتر شیر رو با ۴ قاشق غذاخوری پودر ژلاتین مخلوط کردم و گذاشتم روی حرارت ملایم و مدام هم زدم تا خوب حل شود.
۲ بسته خامه صبحانه رو هم با ۲ لیوان شکر و نصف قاشق چایخوری وانیل قاطی کردم و روی حرارت ملایم گذاشتم تا شکر در خامه حل شود ولی باید مواظب باشیم خامه نجوشد.
بعد از اینکه شکر حل شد خامه را از روی حرارت برداشتم وشیری که پودر ژلاتین درآن حل شده رو به مخلوط خامه اضافه کردم وبا قاشق هم زدم و قالب رو با قلموی سیلیکونی چرب کردم و پاناکوتا رو داخلش ریختم و گذاشتم حداقل ۴ یا ۵ ساعت تو یخچال بمونه تا خوب ببنده.
بعد از اینکه پاناکوتا خوب بست با یک چاقوی تیز و خیس پاناکوتا رو برش میدیم و برشها رو خارج میکنیم تا یک درمیان خالی بشه اگه موقع خارج کردن برشها از قالب دچار مشکل شدین با قاشق مرباخوری هم میتونید خارج کنید فقط تا جایی که میتونید سعی کنید برشهاتون هم اندازه باشن تا کارتون تمیزتر دربیاد.
وقتی همه ی برشها رو خارج کردین پاناکوتایی که توی قالب مونده رو به مدت یه ربع داخل یخچال میذاریم تا اون قسمتهایی که توی قالب مونده توی جاشون محکم بشن.
یک بسته ژله بلوبری رو در یک لیوان آب جوش حل میکنیم و روی سماور درحال جوش میذاریم تا ذراتش حل بشه من بهش چند قطره رنگ آبی اضافه کردم، بعد بهش یک لیوان سرخالی آب سرد اضافه میکنیم و میذاریم ژله خنک بشه بعد قالب رو از یخچال درمیاریم و ژله ی بلوبری که خنک شده رو توی قسمتهای خالی میریزم،وقتی همه ی قسمتهای خالی رو پر کردیم اگه خواستین کارتون تمیز دربیاد میتونین با دستمال کاغذی اون ژله ی اضافی که روی پاناکوتا ریخته رو پاک کنید بعد قالب رو میذاریم تو یخچال دو ساعتی بمونه تا ژله ببنده ،اون برشهای پاناکوتا که از قالب خارج کردیم را روی حرارت گاز میذاریم و هم میزنیم تا ذوب شود بعد از اینکه ژله خودش رو گرفت و پاناکوتای ذوب شده هم خنک شد با قاشق یا ملاغه روی بقیه پاناکوتابا ژله میریزم و میذاریم دو سه ساعتی تو یخچال بمونه تا کامل ببنده.
#پاناکوتای_چتری#ژله_چتری#پاناکوتای_وانیلی
...
نظرات