عکس ژله رولتی
Fatemeh Mk
۱۵
۴۰۱

ژله رولتی

۲۴ مرداد ۹۶

مواد لازم :
⚪پودر ژله ی ۱۰۰ گرمی
⚪آب جوش یک لیوان
⚪بستنی وانیلی نصف لیوان

پودر ژله رو در آب جوش با استفاده از همزن دستی حل میکنیم و در صورتی که هنوز کاملا شفاف نشده باشه رو حرارت غیر مستقیم بخار کتری یا ماکروویو قرار میدیم تا کاملا شفاف بشه.
نصف لیوان بستنی (یا به صورت معادل یک بستنی لیوانی کوچیک) رو چند دقیقه ای در دمای محیط قرار میدیم تا کمی نرم بشه. (نباید کاملا ذوب بشه.❌) بعد با قاشق به قطعات کوچیکی تقسیمش میکنیم و داخل ژله میریزیمشون. به آرومی بهم میزنیمش تا بستنی داخل ژله ذوب بشه، اما نباید در اون حل بشه. پس زیاد مخلوطش نکنید.❌در غیر این صورت بعد از بستن ژله، بستنی ازش جدا نمیشه و دو رنگ نخواهد شد.
ظرف مستطیل شکلی رو انتخاب کنید و کف و دیواره هاش رو سلفون بکشید. ابعاد ظرف باید جوری باشه که ضخامت ژله تون از ۰,۵ تا ۱ سانتی متر بشه. نه بیشتر و نه کمتر. ❌ در غیر این صورت ژله ها موقع رول کردن، میشکنن.
تو دستورات مختلف ممکنه ببینید که به جای سلفون از ظرف تفلون، روغن یا کاغذ روغنی استفاده شده، اما اگه از ظرف تفلون استفاده کنید، تو مرحله ی برش، ظرفتون خراب میشه. 🔪 اگه از روغن استفاده کنید، چسبندگی ژله از بین میره و رولت های شما باز میشن. و اگه از کاغذ روغنی استفاده کنید، به علت رطوبت زیاد در این مرحله، کاغذ خراب میشه و به ژله میچسبه و جدا نخواهد شد.
بعد از ریختن مواد در ظرف، اون رو به مدت ۴۵ دقیقه داخل یخچال قرار بدید. نه بیشتر و نه کمتر. ❌. در غیر این صورت ژله ها موقع رول کردن، میشکنن.
ظرف رو در طبقه ای قرار بدید، که تراز باشه و مواد یکنواخت کف ظرف قرار بگیرن، وگرنه کار سخت میشه.
بعد از خارج کردن ظرف از یخچال، سلفون رو از ظرف جدا کنید (در حالی که مواد روش قرار دارن) و روی یک سطح صاف قرار بدید. حالا با چاقو ای که سرش رو با گرفتن زیر آب گرم، کمی گرم کردید (ترجیحا چاقوی اره ای) نوارهایی با عرض حدودا ۱,۵ تا ۲ سانتی متر ببرید و به آرومی از یک طرف به سمت داخل رول کنید و حواستون باشه که قسمت ژله ای به خوبی از سلفون جدا بشه، نشکنه و روی قسمت بستنی بچسبه، سرعت عمل و دقت اینجا واقعا مهمه. اگر از دستکش استفاده میکنید، نمدارش کنید.
در انتها هم میتونید اون هارو رو کاغذ بچینید تا دستمالی نشن. و برای حدودا نیم ساعت تو یخچال بذارید تا خوب بچسبن.

درست کردن این ژله کمی دقت و مهارت لازم داره تا خوب در بیاد. اگه بار اول عالی نشد نا امید نشید. 😉

طعم ژله من لیمو بود و با اون تزئینش کردم.
این مقدار مواد حدودا ۱۵ تا رولت به ما میده.

سوالی باشه در خدمتم. 😇

#ژله #بستنی 🍨 #رولتی 🍋💚
#دسر
...
نظرات