عکس حلوای شیره انگور
محبوبه خدمتی
۲۱۴
۴.۶k

حلوای شیره انگور

۱۲ تیر ۹۷
سلام عزیزانم👌😊
حالتون چطوره؟
از بایت کامنتهای پر مهرتون ممنونم مهربونا😍😍😍
عزیزان این حلوای شیره انگور هست. البته کاملا ذائقه ای هست چون طعم شیره کاملا حفظ میشه ،من خودم حقیقتش دلم نمیخواست حلوا طعم شیره انگور داشته باشه. اما خوب برای علاقمندان به شیره انگور عالیه👌وهمچنین حلوای سالمی هست چون شکر سفید هم نداره👌
مواد لازم برای حلوای شیره انگور
شیره انگور : یک و نیم پیمانه
کره و یا روغن : 3/4 پیمانه
آرد : دو پیمانه
زعفران دمکرده : یک قاشق غذاخوری
گلاب : نصف پیمانه
پودر هل : به مقدار لازم

طرز تهیه

برای درست کرد این نوع حلوا، ابتدا آرد را الک کنید سپس آرد الک شده را درون تابه ای مناسب بریزید و تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود و رنگ آن مقداری تغییر کند.
بعد از اینکه رنگ آرد کمی تغییر کرد دوباره آن را الک کنید و بعد از الک کردن؛ آرد را دوباره درون تابه بریزید.
در مرحله بعدی طرز تهیه حلوای شیره انگور روغن و یا کره ذوب شده را به آرد بیفزایید و مخلوط آرد و کره را به خوبی هم بزنید تا کره و یا روغن به خورد آرد بروند.
سپس شیره انگور را به صورت آرام آرام به مخلوط آرد اضافه کنید و همه مواد را هم بزنید تا نسوزند در این مرحله از طرز تهیه حلوا با شیره انگور مخلوط آرد و شیره انگور شروع به جمع شدن می کند.
زعفران دمکرده و پودر هل و گلاب را به حلوا اضافه کنید و مواد حلوا را هم بزنید و بعد از اینکه حلوا به طور کامل آماده شد شعله گاز را خاموش کنید و تابه را از روی حرارت گاز بردارید و دوباره مواد حلوا را هم بزنید.
حلوای آماده شده را درون ظرف مناسبی بریزید و یا کمک روش های تزیین حلوا مجلسی این حلوای خوش طعم و خوشمزه را به زیبایی تزیین کنید.
#محبوبه_خدمتی #دیزاین #تزیین #حلوا_آرد_گندم #حلوا_شیره_انگور #حلوا
...
نظرات