عکس چیکن بالز پنیری
bahar
۴۳
۴۸۴

چیکن بالز پنیری

۲۳ تیر ۹۷
چیکن_بالز_پنیری

این خوشمزه ای که می بینید تو مدت نیم ساعت از شروع کار اماده میشه، طعمش خیلی نزدیک به چیکن استروگانفه .فقط اون پنیر داخل سس قدری متمایزش کرده.
اگر از طرفداهای انواع استروگانف هستید قطعا اینو هم می پسندین.
تفاوت میتبال و کوفته قلقلی از نظر ظاهری در سایزشونه ،یعنی شما به اندازه کوفته قلقلی نباید گوشت رو ریز ریز قلقلی کنید.سایزشون اندازه یک نارنگی کوچیک باشه خوبه.

برای پختش اول از همه 2تا نون تست رو با 5ق شیر خیس بدید ،خوب که خیس خورد با فشار دست شیر رو از نون جدا کنید و شیرو دور بریزید.یک پیاز متوسط رو رنده کنید ابشو بگیرید و خود پیاز رو به نون اضافه کنید.400گ گوشت مرغ چرخ شده (رون و سینه تا قلقلیهاتون سفت نشه)همراه نمک وفلفل و نصف ق چ پودر زنجفیل به مواد بالا اضافه کنید ورز بدین و بعد به سایز موردنظر گرد کنید و تو روغن سرخ کنید تا شکلشون حفظ بشه.
حالا در یک تابه چند تا دونه قارچ خرد شده رو همراه 1ق کره تفت بدین تو یک ظرف 2لیوان شیر سرد و 2ق غ نشاسته ذرت (ترجیحا نشاسته بزنید چون بعد پخت ابدا بوی خامی نمیده و کرم رو لطیف میکنه .در صورت در دسترس نبودن ارد جایگزین کنید.)با هم مخلوط کنید.کمی نمک و فلفل 3ق پنیر لبنه اضافه کنید و داخل تابه قارچ بریزید کمی هم بزنید تا یکدست بشه .حالا چیکن بالها رو اضافه کنید و در تابه رو ببنید تا 15 دقیقه بپزه.
قبل سرو 1ق ابلیمو و جعفری خرد شده اضافه کنید.

کپی با ذکر منبع لطفا حتما.😊
...
نظرات