عکس کیک گلابی
_mehrnegar.cake_
۱۶
۴۲۷

کیک گلابی

۲۱ مهر ۹۷
اینم #کیک_گلابی 🍰🍐 خوشمزه من با طعمی جدید و منحصر به فرد! کلا تو تجربه پختن کیک های میوه ای فهمیدم که واقعا خوشمزه میشن ، شک نکنید. این کیکم من با دستور 《سوزان شریعت》 عزیز درست کردم که واقعا عالی بود. بافت کیک فوق العاده نرم و پنبه ای و خوش طعم و ترکیبشون با گلابی های پخته شده واقعا ترکیب جالبی رو به وجود آورده بود.
منم دستور رو براتون میذارم انشاالله استفاده کنید و لذت ببرید.

《کیک گلابی🍰🍐》
مواد لازم :
آرد شیرینی پزی ۲ پیمانه
شکر ۱/۵ پیمانه
تخم مرغ ۴ عدد
بیکینگ پودر ۲ ق م خوری
روغن مایع ۱ پیمانه سر خالی
ماست غلیظ ۲/۳ پیمانه
وانیل نصف ق م خوری
گلابی ۵ تا ۱۰ عدد (بسته به سایزشون)
طرز تهیه : ابتدا همه مواد رو بیرون از یخچال بگذارید تا با محیط هم دما بشند. بعد گلابی ها رو بشورید و پوست بگیرید و با ۱ لیوان شکر و مقداری آب و کمی وانیل یا به دلخواهتون چوب دارچین بپزید. از همون مدتی که قابلمه رو روی گاز گذاشتید تایم بگیرید به مدت ۲۰ دقیقه گلابی ها باید بپزن. وقتی پختن از شربت خارج کنید و داخل سبد بگذارید تا آبش بره. فر رو روشن کنید تا گرم شود‌. آرد و بیکینگ پودر را مخلوط کرده و سه بار الک کنید. توجه : اگر میخواهید کیک شکلاتی داشته باشید ۱/۴ پیمانه از مقدار آرد کم کنید و همون مقدار پودر کاکائو بریزید.
حال تخم مرغ ها را با شکر و وانیل به مدت ۵ دقیقه هم بزنید تا کاملا کرم رنگ و حجیم شود سپس روغن را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید ، پس از آن ماست را اضافه کرده و به مدت ۱ دقیقه هم بزنید. حالا آرد را در سه مرحله به مخلوط اضافه کنید و با لیسک خوب فولد کنید. کف قالب مورد نظر کاغذ روغنی بیندازید و گلابی ها را با دستمال خشک کنید و کمی تهشون رو ببرید و داخل قالب بچینید. مواد کیک را آرام اطراف گلابی ها بریزید و قالب را داخل فر بگذارید. بسته به نوع و درجه فرتون حدود ۴۰ دقیقه تا ۱ ساعت ممکنه پختش طول بکشه ، بعد با خلال دندون چک کنید اگر پخته بود کیک را از فر خارج کنید و پس از خنک شدن به ظرف دیگر منتقل کنید. نوش جان!😋
نکته : من گلابی هام چون ریز بودن ۱۰ عدد استفاده کردم و به همین دلیل داخل کیک فرو رفتن. برای ماست هم از ماست خامه ای استفاده کردم.
دستور از #سوزان_شریعت
...
نظرات