عکس بامیه ترد با یه لیوان شیر و ارد
hadiya
۵۳
۱.۱k

بامیه ترد با یه لیوان شیر و ارد

۱۴ دی ۹۷
اگه یه لیوان شیر و یه لیوان ارد دارید به قول صدف بیوتی بلند شین 😂😂😂من شرمنده تمام دوستانی هستم که ماه رمضون پارسال دستور این شیرینی رو خواستن و من باردار شدم و به خاطر حال بدم نتونستم پاپیون بیام و براشون بفرستم. یه شیرینی ساده و راحت با شیرینی متوسط

( 1پیمانه شیر )
( 1 پیمانه ارد)
( روغن 2 ق غ )
( وانیل 1/2چ خ)
شهد
( شکر یک پیمانه)
( گلاب نصف پیمانه)
ابلیمو 1 ق غ



شربت : گلاب و شکر را مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش بیاید و تمام شکر حل شود سپس زعفران (دلخواه) ، آبلیمو را اضافه کنید و پس از چند دقیقه که جوشید شربت را از روی حرارت بردارید ( در زمان افزودن شربت باید خنک باشد)

شیر و روغن را باهم قاطی می کنیم و رو شعله کم می گذاریم وقتی اطراف شیر شروع به حباب زدن کرد به یکباره ارد را اضافه می کنیم. شعله را خاموش می کنیم و به سرعت هم می زنیم تا خمیر وسط ظرف جمع شود. خمیر را کمی ورز داده در ظرفی در پوشیده به مدت یک ساعت قرار می دهیم.
داخل قابلمه مقدار زیادی روغن بریزید ،خمیر را به صورت دلخواه دراورید یا در ماسوره قرار دهید و در روغن سرخ کنید. مرتب به هم بزنید تا به هم نچسبند و یک دست سرخ شوند.
سپس به همان صورت داغ به شربت ولرم اضافه کنید تا شربت را به خود جذب کنند ( حدود 3 دقیقه قرار دادن بامیه در شربت کافی است). شیرینی آماده است. نوش جان!
...
نظرات