عکس نان چای قزوین
somaye
۱۷۴
۱.۳k

نان چای قزوین

۱۲ اسفند ۹۷
سلام دوستان گلم خوبید .
شرمنده دوستان گلم دیر به دیر میام پاپیون و به کارهای زیباتون وقت نکردم سر بزنم واقعا سرم خیلی شلوغه ، انشاالله کارام کمتر شد به کارهای زیباتون سر میزنم ، این شیرینی خیلی خوشمزه رو با دستورش برای شما دوستان با محبتم آوردم برای عید گزینه خوبیه انشاالله شیرینی های عیدم رو پختم عکسهاشون رو براتون میزارم ، دوستون دارم دوستان گل و مهربونم .

مواد لازم :
روغن مایع یا روغن جامد یا کره : 1 پیمانه
پودر قند : 1 پیمانه
تخم مرغ : 3 عدد
ماست : 1 ق غ خ سر پر
بکینگ پودر : 1/2 ق چ خ
هل : 1 ق چ خ
آرد مخصوص شیرینی پزی : به میزان لازم
زرده تخم مرغ و زعفران و کنجد برای روی شیرینی

طرز تهیه :
روغن و پودر قند رو هم میزنیم تا کاملا یکدست بشه .
یک عدد تخم مرغ کامل و دو زرده و هل رو اضافه کرده و مجددا میزنیم .
ماست و بکینگ پودر رو با هم مخلوط کرده و به مواد اضافه میکنیم .
در انتها آرد الک شده رو بتدریج اضافه کرده تا وقتی که خمیر نرم و یکدستی به دست آید .
خمیر رو به قطر یک سانت با وردنه باز کرده و با کاتر دلخواه بهش شکل میدیم و داخل سینی فر با فاصله میچینیم و دو زرده رو با مقداری زعفران همزده و با برس روی شیرینی زده و مقداری کنجد میپاشیم و فر را ده دقیقه قبل از پخت شیرینی با درجه حرارت 170 روشن کرده تا گرم شود و بعد شیرینی ها رو داخل فر قرار داده و منتظر پخت شوید زود به زود به شیرینی ها سر بزنید وقتی زیرش طلایی شد آماده ست .
دوستان گلم من این شیرینی رو با روغن مایع درست میکنم چون نسبت به کره و روغن جامد تردتر و خوشمزه تر میشه ولی کار با روغن مایع سخته باید سریع وردنه زد و قالب زد تا روغن پس نده اگه روغن پس بده خمیر خشک میشه و کار باهاش سخت میشه ، با روغن مایع خیلی ترد و خوشمزه میشه اگه نتونستید با روغن مایع کار کنید با روغن جامد یا کره درست کنید .
اگه پودر قند نداشتید شکر رو داخل مولینکس ریخته و خرد کنید کاملا پودر یکدستی خواهید داشت من همیشه با این روش پودر درست میکنم و پودر شکر تمیزی خواهید داشت .
...
نظرات