عکس شیرینی تاتلی شانه
Parastoo Izadi
۱۴۸
۱.۵k

شیرینی تاتلی شانه

۱۸ تیر ۹۸
دوستان عزیزم سلام وقتتون به خیر و خوشی 🌹🌹
فقط یک نکته رو اضافه کنم اگر می خواید این شیرینی هارو مدت زیادی نگهداری کنید یکم‌ مقدار شربتش رو بیشتر کنید‌، چون این مقدار شربت بعد از دو سه روز کامل جذب شیرینی میشه ...

#باقلوا#شیرینی#تاتلی#شانه
مواد لازم:
150 گرم کره و یا مارگارین به دمای محیط رسیده
1 قاشق غذاخوری پودر نارگیل
1 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت
1 قاشق غذاخوری ماست
2 قاشق غذاخوری پودر قند
2 عدد تخم مرغ
1 قاشق مرباخوری بکینگ پودر
1 قاشق چای خوری وانیل
حدود 2 الی 2.5 لیوان آرد

برای داخل تاتلی:
مغز گردو و پسته
پودر هل ،پودر قند ،دارچین مقداری

برای روی تاتلی:

بادام خام
زرده تخم مرغ

برای شربت :

1 لیوان آب
1/2لیوان گلاب
1.5 لیوان شکر
هل چند عدد
زعفران مقداری
چند قطره آب لیمو

طرز تهیه:

ابتدا شربت را آماده کنید، آب ،شکر، هل، زعفران ،گلاب و آب لیمو را داخل ظرفی بریزید تا به جوش آید، وقتی شروع به جوشیدن کرد 15 دقیقه دیگر بجوشانید و خاموش کرده کنار بذارید خنک شود.
تمام مواد خمیر تاتلی را با هم مخلوط کنید،تا خمیر نرمی به دست بیاد (همه مواد به غیر از آرد رو با همزن دو دقیقه زدم ،کره هم باید به دمای محیط رسیده باشه ،من یک عدد تخم مرغ و یک سفیده تخم مرغ را داخل مواد ریختم ،یک زرده م برای رومال استفاده کردم)،آرد را کم کم و با کنترل بریزید(برای من 2 پیمانه کافی بود)، تیکه های کوچکی از خمیر برداشته روی شانه تمیز خمیر را باز کرده و داخلش مغز دلخواه پودر شده بذارید(میتوانید به مواد میانی مقداری گلاب هم اضافه کنید) . و سپس خمیر را بسته بعد از اینکه همه را شکل دادین زرده تخم مرغ زده و وسط تاتلی بادام خام بذارید. در فر 180 درجه از قبل گرم شده، تا وقتی که سرخ شود بپزید حدود 20 دقیقه کافیه (شعله بالای فر هم پنج دقیقه روشن کردم که رنگ روشون طلایی بشه) ... سپس روی تاتلی داغ شربت خنک بریزید.
...
نظرات