عکس باتر کرم شکلاتی (سوئیسی)
ملینا
۶۱
۱.۱k

باتر کرم شکلاتی (سوئیسی)

۳ مرداد ۹۸
سلام عزیزانم امیدوارم حالتون خوب و خوش باشه تولد همه مردادماهیای عزیز رو تبریک میگم اینم کیک تولد من که روز اول مرداد بود ،کیک بدون فر و با فیلینگ خامه و موز و کاور باتر کریم سوئیسی که دستورشو براتون میذارم:
#باتر_کریم_سوئیسی
مواد لازم
سفیده تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱ لیوان
وانیل نصف ق چ
کره به دمای محیط رسیده ۱۵۰ گرم
طرز تهیه:
شکر و سفیده های تخم مرغ را با هم مخلوط کنید روی حرارت غیر مستقیم بذارید(بنماری) و مدام هم بزنید تا زمانی که شکر در سفیده حل شود حدودا ۶_۸دقیقه. بعد از این زمان از روی حرارت بردارید با همزن بزنید تا زمانی که سفیده ها کاملا فرم بگیره و سفت شوند. کره به دمای محیط رسیده را که قطعه قطعه کردید کم کم به سفیده ها اضافه کنید و هم بزنید تا وقتی که باتر کریم کاملا فرم بگیره وانیل را هم اضافه کنید و هم بزنید.(اگه خوب فرم نگرفت و سفت نشد نگران نباشید اولا زمان میبره تا فرم بگیره حدودا ۱۰_۱۵ دقیقه و ثانیا میتونید کمی داخل یخچال قرارش بدید و بعد به هم زدن ادامه بدید تا فرم بگیره)
من برای راحتی و سریعتر فرم گرفتن کارم زیرش ظرف یخ گذاشتم و هم زدن رو ادامه دادم
باتر کریم مناسب برای فصل گرماست و بعد از فرم گرفتن دیگه مشکل شل شدن و فرم نداشتن نداره حتی بعد از اضافه کردن رنگ فرمشو از دست نمیده.

داخل یخچال تا یک هفته و در فریزر ماهها در ظرف در بسته قابل نگهداریه فقط بعد از بیرون آوردن از فریزر دوباره با همزن زده شود تا فرم اولیه بدست بیاد.
...
نظرات