عکس خورش مرغ ترش
Somaye
۴۴
۴۵۹

خورش مرغ ترش

۱۳ مرداد ۹۸
سلام، سلام
مرغ ترش یکی از غذاهای محبوب منه که خیلی دوستش دارم.. هفته پیش درست کرده بودم هر چند که چون عکسش زیاد خوب نشده بود نمیخواستم بزارم اما چندروز پیش یکی از دوستان طرز تهیه رو خواسته بودن این شد که گفتم به این بهونه هم عکس بزارم و هم طرز تهیه بدم.. میدونم عکسش خیلی ساده ست اما مزش خیلی خوشمزه ست..

و اما طرز تهیه :
#مرغ_ترش_سمیه_پز
مرغها رو نمک و زردچوبه و فلفل میزنیم و تو روغن سرخ میکنیم. میتونیم از مرغ درسته یا تکه تکه استفاده کنیم.

حالا سبزیهاش رو آماده میکنیم. که البته من بیشتر به صورت آماده و مخلوط از مامان یا خاله ها میگیرم و فریز میکنم. سبزیها شامل جعفری و گشنیز و نعناع و ریحان محلی و شوشاک یا همون چوچاق (که سبزی اصلی این غذا ست) و گاهی کمی اسفناجه که باید چرخ بشه یا خوب ریز ریز خرد بشه.
من سبزیها رو خوب سرخ کردم و تو یه ماهیتابه دیگه پیاز رنده شده و بعد سیر چرخ شده رو سرخ کردم و بهش اضافه کردم. (میشه همون اول سبزیها و سیر و پیاز رو با هم سرخ کرد) بعد گردوی چرخ شده رو اضافه کردم و با هم تفت دادم و بعد یه قاشق رب گوجه و رب انار و آب نارنج و نمک و فلفل سیاه رو اضافه کردم و بعد بهش آب اضافه کردم و گذاشتم تا به جوش اومد و مرغهای سرخ شده رو داخلش چیدم و شعله رو کم کم کردم و گذاشتم تا هم مرغ بپزه و هم خورش جا بیفته و به روغن بیفته. اگه مرغ درسته استفاده کردین حتماً داخل شکمش رو با مواد پر کنید و مرغ رو تو باقی مواد بزارید و از مایه آماده گه گاه روش بریزید.
من گاهی بادمجان و گوجه سرخ شده هم تو خورش میچینم.
این خورش خوشمزه عشق منه و اگه هرروز هم بخورم سیر نمیشم ازش.😋😋 هرچند چون سبزیهاش خیلی کم به دستم میرسه کم درست میکنم 😕
درست کنید و لذت ببرید 😋😋
...
نظرات