عکس ماکارونی با سویا و سوسیس
SAJEDE
۱۳
۲۶۵

ماکارونی با سویا و سوسیس

۴ شهریور ۹۸
ماکارونی یک نوع پاستای خشک است که به‌طور سنتی شکل گرفته و در اشکال و اندازه‌های گوناگون تولید می‌شود.
_____________________________________________

زمان تهیه و پخت : 1 ساعت و 45 دقیقه برای : 4 نفر

مواد لازم:💖

0.5 بسته (250 گرم) ماکارونی
1 عدد پیاز
1 عدد فلفل دلمه ای
250 گرم سویا
3 عدد سوسیس خرد شده
به مقدار لازم فلفل ، زردچوبه ، نمک ، آویشن و رب گوجه فرنگی

طرز تهیه:❤

1) ابتدا سویا را در یک قابلمه بریزید و آب کنید تا یک ساعت خیس بخورد. بعد درون آبکش بریزد و آب کنید و چنگ بزنید تا آب سویا کاملا خالی شود.
2) در یک ماهیتابه بزرگ و کلفت روغن بریزد و صبر کنید تا کاملا داغ شود. پیاز نگینی خرد شده را درون تابه بریزد تا سرخ شود. در حال طلایی شدن ، مقداری زرد چوبه اصافه کنید و مخلوط کنید. حالا دوباره مقداری روغن بریزید و سویا را اضافه کرده و کامل مخلوط کنید.
3) سوسیس و فلفل دلمه ای خرد شده را به سس مان اضافه کرده و دوباره مخلوط کنید تا سوسیس همراه سویا سرخ شود. حالا یک لیوان آبجوش اضافه کرده و مخلوط کنید. وقتی همه مواد تفت خورد و آماده شد ، سس ماکارونی ما آماده است.
4) میرویم سراغ ماکارونی. یک قابلمه را تا 3/4 آن آب گرم میریزیم و کمی روغن میفزاییم و صبر میکنیم تا آب جوش بیاید. حالا نصف بسته ماکارونی را برمیداریم و رشته هارا نصف میکنیم و میریزیم درون قابلمه. بعد از تقریبا یک ربع یک رشته برمیداریم اگر نرم بود رشته آماده است.
5) درون قابلمه ای که میخواهید ماکارونی در آن بپزد ، نان مورد نظر ، (نان لواش ، سنگک) را میگذاریم. کل مواد را درون قابلمه میریزیم و حالا کل رشته هارا اضافه میکنیم. خیلی ارام سس و رشته هارا مخلوط میکنیم. در قابلمه را میگداریم و حدود 50 دقیقه برای پختن به آن زمان میدهیم. وقتی پخت ماکارونی را در دیسی برگردانده و میل میکنیم.

ماکارونی خوشمزه شما آماده است.💖
نوش جان❤❤
...
نظرات