عکس کیک سیب دارچین
fateme__cake_
۲۳
۳۲۴

کیک سیب دارچین

۲۲ مهر ۹۹
i
 سلام روزتون بخیر😍 پاییز اومده و تب درست کردن کیک های پاییزی بالاست منم امروز یه کیک خوشمزه سیب براتون آوردم که سالها پیش از مجله آشپزباشی یاد گرفتم، یه کیک کره ای خوشمزه با طعم سیب و گردو که کنار یه لیوان چای بسیار میچسبه😋


#کیک_سیب

مواد لازم:
کره به دمای محیط رسیده ۱۵۰ گرم
شکر دانه ریز ۱۵۰ گرم
تخم مرغ دو عدد
وانیل مایع یک ق.چ (یا وانیل سفید یک چهارم ق.چ)
شیر ۱۲۵ گرم
گردوی پودر شده ۶۰ گرم
آرد ۲۵۰ گرم
بیکینگ پودر دو ق.چ

سیب یک عدد بزرگ
شکر قهوه ای (یاسفید) دو ق.غ
دارچین یک ق.چ

طرز تهیه:
همه مواد رو اندازه گیری کنید و کنار بذارید. فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید (فر برقی ده تا پانزده درجه کمتر باشد) کف یک قالب ۲۰ سانتی ساده را با کاغذ روغنی بپوشانید و فقط برای اینکه کاغذ به قالب بچسبد کمی آن را چرب کنید. سیب را پوست کنده و برش های حدود یک سانتی بزنید در مخلوط شکر و دارچین که انتهای مواد لازم اومده بغلظونید و کف قالب به شکل شعاع بچینید دو سه عدد نیمه گردو هم وسط برش ها بذارید.
کره نرم و شکر را در کاسه همزن ریخته و خوب هم بزنید تا رنگ آن روشن شود

تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و یک دقیقه هم بزنید، وانیل و شیر و سپس گردوی پودر شده را هم اضافه کنید و فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید. آرد و بیکینگ پودر را مخلوط کرده و دو سه بار بار الک کنید سپس در دو مرحله به مایه کیک اضافه کرده و با لیسک از زیر به رو و به حالت دورانی هم بزنید تا یکدست شود. مایه کیک را در قالب روی سیب ها بریزید و در طبقه وسط فر بگذارید و ۴۵ دقیقه زمان دهید تا بپزد سپس روی سینی مشبک بگذارید تا از داغی بیافته بعد برگردونید و کاغذ روغنی رو آروم از کیک جدا کنید و اجازه بدید روی سینی مشبک بمونه تا کاملا خنک بشه و سرو کنید.
امیدوارم درست کنید و لذت ببرید😍این کیکو خیلی دوست داشتم بافتش عالیه . درست کنید منو تگ کنید و نظراتتون بگید.



منتظر پستای خوشگلتون هستم😍😉❤
...
نظرات