عکس خوراک مرغ
منیژه
۶۳
۲.۶k

خوراک مرغ

۱۸ بهمن ۹۹
😭دو نفر از افراد مشهور با فاصله‌ی چند روز فوت می‌شوند، علت فوت؛ کرونا اعلام می‌شود. مردم در سوگ آدم‌هایی می‌نشینند که از نزدیک ندیده‌اند اما عمیقا با آن‌ها احساس نزدیکی می‌کنند.
که ای کاش این فاجعه آن‌قدر طول نمی‌کشید که آدم‌ها از فاصله‌ها و ماسک خسته شوند، که سپرها روی دستانشان سنگینی کند و بدون سپر با مرگ دست و پنجه نرم کنند.
*
کرونا فاجعه‌ی قرن اخیر بود و فاجعه فقط در دونفر خلاصه نمی‌شود. روزانه آدم‌های زیادی جان می‌دهند از این بیماری و تفاوت اینجاست که همه را در روزنامه‌ها و اخبار اعلام نمی‌کنند. روزانه آدم‌های زیادی از این بیماری می‌میرند، و خانواده‌های زیادی داغدار می‌شوند. آدم‌هایی که صفحات رسمیِ میلیونی ندارند و در هیچ شبکه‌ای نامشان برده‌ نمی‌شود. فاجعه‌ی قرن اخیر کرونا بود، و سال سیاهی که در آن به مشکی پوشیدن عادت کردیم!
*
دو نفر آدم شناخته شده با فاصله‌ی چند روز از هم فوت می‌کنند و فاجعه‌تر اینکه هنوز هم دورهمی‌ها برگزار می‌شود، و فاجعه‌تر از آن این؛ ‌که در مراسم خاکسپاری و یادبود آن‌ها هم خیل عظیمی از آدم‌ها شرکت می‌کنند، لابلای هم و کنار هم... تا فاجعه روی فاجعه تلنبار شود و درد روی درد...
*
عبرت نمی‌گیریم که اوضاعمان این است، که زود فراموش می‌کنیم و زود سپر می‌اندازیم، که امروز برای دور هم جمع شدن‌ها عزادار می‌شویم و فردا بازهم بدون ماسک دور هم جمع می‌شویم.
فاجعه‌ی قرن اخیر کرونا بود و فاجعه‌تر این بود که ما؛ هم از طاقت پیشگیری، هم از علاج، محروم بودیم...
*
#نرگس_صرافیان_طوفان

پ.ن؛ شما را به خدا بیشتر مراقب خودتان و عزیزانتان باشید، ما به جز ماسک‌ها و فاصله‌ها مدافع دیگری نداریم.

─┅─═इई ❄️☃❄️ईइ═─┅─
...
نظرات