عکس نان شکلاتی بافته یا پیچی
خانم آریا
۵۰
۱.۵k

نان شکلاتی بافته یا پیچی

۵ آذر ۰۱
سلام دوستان
براتون آموزش نان شکلاتی بافته یا پیچی را آوردم که فوق العاده نرم و پنبه ای و بی نهایت خوشمزه است .
👈بهبود دهنده و بکینگ پودر برای بافت بهتر و کیفیت بیشتر نان هست و بهتره حذف نشه .

مواد لازم نان شکلاتی بافته

شیر ولرم ۱ لیوان دسته دار فرانسوی
خمیرمایه ۱قاشق غذاخوری
شکر ۴ قاشق غذاخوری
وانیل ۱/۲ قاشق چایخوری
تخم مرغ ۲ عدد
بکینگ پودر ۱/۲ قاشق چای خوری (قابل حذف)
بهبوددهنده ۲ گرم یا نوک قاشق چایخوری(قابل حذف)
نمک نوک قاشق چایخوری
آب ولرم ۱/۲ لیوان
آرد سه صفر ۴ تا ۵ لیوان
روغن مایع دو قاشق غذاخوری
کره نرم شده ۴ قاشق غذاخوری (۵۰ تا ۶۰ گرم )
شکلات به مقدار لازم
مراحل   mrs_aria_68
ابتدا شیر ولرم را داخل کاسه ای ریخته ، خمیرمایه و ۱ قاشق غذاخوری از شکر را به آرامی بر روی آن میریزیم یک بشقاب روی ظرف میگذاریم و ۱۰ دقیقه استراحت میدهیم تا عمل بیاید .
حالا داخل کاسه دیگری ۱ تخم مرغ کامل به اضافه ۱ سفیده رو بریزید .(زرده تخم مرغ دوم را برای رومال کنار بگذارید) مابقی شکر ،وانیل ،بهبود دهنده،نمک،روغن مایع،کره ذوب شده، بکینگ پودر ،آب ولرم و خمیرمایه عمل آمده بریزید و کمی مخلوط کنید.در آخر آرد را کم کم به مواد اضاف کنید.تا جایی آرد اضاف کنید که خمیر به دستتان نچسبد. خمیر را به سطح کار منتقل کنید و حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ورز  بدهید تا خمیر بسیار نرم ولطیفی بدست بیاید .
برای چسبندگی احتمالی خمیر توجه بفرمائید خمیر به دست تمیز نمی چسبد پس برای ورز دادن دستها را خوب بشوئید و خشک کنید و نهایتا کمی چرب نمائید .
نکته مهم دیگر در خمیرها این هست که خمیر را روی میز کار بچرخونید اگر یک جا ورز بدید خمیر به میز میچسبد .
خمیر را درون کاسه چرب شده بگذارید روی خمیر را هم کمی چرب کنید . روی کاسه را سلفون بکشید و کاور کنید و در جای گرم ۱ تا ۱/۵ ساعت یا تا زمانی که حجم آن دو سه برابر شود استراحت بدهید.
بعد از استراحت پف خمیر را بگیرید و خمیر را ۲ قسمت کنید.روی سطح میز کمی آرد بپاشید و خمیر را به کمک وردنه به شکل مستطیل و قطر حدودی ۱ سانت باز کنید. حالا شکلات صبحانه یا بنماری شده را روی خمیر پخش و از طول رول کنید.انتهای خمیر را به حالت نیشگون گرفتن به خمیر بچسبانید. وسط خمیر را با چاقو برش بدید و دو قسمت جدا شده را به حالت بافت دور هم بپیچید . دوسر پیچ را به هم وصل کنید تا به شکل حلقه در آید.حلقه را به سینی فر که کاغذ روغنی پهن کردید منتقل کنید روی خمیر را دوباره بپوشانید و ۳۰ دقیقه استراحت بدید تا دوباره خمیر حجیم شود.سپس با زرده تخم مرغ و کمی وانیل رومال کنید .میتوانید کمی کنجد یا خلال بادام روی نان بپاشید.برای خمیر دوم هم این مراحل را تکرار کنید.     mrs_aria_68
بعد از اینکه همه این کار ها را به ترتیب انجام دادید سینی را طبقه وسط فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه یا تا زمانی که سطح نان ها طلائی بشود بپزید.در مرحله بعد از پخت میتوانید تا زمانی که نان داغ هست با روغن نارگیل یا کره  سطح آن  را براق کنید. حالا نوبت این هست که نان خوشمزه خود را با قهوه یا چای نوش جان کنید.
دومین عکس ،نان با شکلات بیشتر هست ،از قدیم گفتن هر چیزی به اندازه اش خوبه 😅😄
زیاد بریزید اینجوری از نون میزنه بیرون و رنگ نون قهوه ای یا سیاه میشه و توی نگاه اول انگار روی نان سوخته است .
#نان_شکلاتی
#نان_شکلاتی_بافته
#نان_شکلاتی_پیچی
...
نظرات