عکس دلمه برگ مو
fateme75
۱۴
۲۵۸

دلمه برگ مو

۱۳ اردیبهشت ۰۲
✨﷽✨

🔰طنـابـهـای شیـطـان

✍يکي از شاگردان مرحوم شيخ انصاری میگويد: در زماني که در نجف در محضر شيخ به تحصيل علوم اسلامي اشتغال داشتم يک شب شيطان را در خواب ديدم که بندها و طنابهاي متعددي در دست داشت.

❓از شيطان پرسيدم: اين بندها براي چيست؟پاسخ داد: اينها را به گردن مردم مي افکنم و آنها را به سوي خويش مي کشانم و به دام مي اندازم. روز گذشته يکي از اين طنابهاي محکم را به گردن شيخ مرتضي انصاري انداختم و او را از اتاقش تا اواسط کوچه اي که منزل شيخ در آنجا قرار دارد کشيدم ولي افسوس که عليرغم تلاشهاي زيادم شيخ از قيد رها شد و رفت.

وقتي از خواب بيدار شدم در تعبير آن به فکر فرو رفتم. پيش خود گفتم: خوب است تعبير اين رؤيا را از خود شيخ بپرسم. از اين رو به حضور معظم له مشرف شده و ماجراي خواب خود را تعريف کردم. شيخ فرمود: آن ملعون ( شيطان) ديروز مي خواست مرا فريب دهد ولي به لطف پروردگار از دامش گريختم.

جريان از اين قرار بود که ديروز من پولي نداشتم و اتفاقا" چيزي در منزل لازم شد که بايد آنرا تهيه مي کردم. با خود گفتم: يک ريال از مال امام زمان ( عج) در نزدم موجود است وهنوز وقت مصرفش فرا نرسيده است. آنرا به عنوان قرض برمي دارم و ان شاءالله بعدا ادا مي کنم. يک ريال را برداشتم و از منزل خارج شدم. همين که خواستم جنس مورد احتياج را خريداري کنم با خود گفتم: از کجا معلوم که من بتوانم اين قرض را بعدا" ادا کنم؟

در همين انديشه و ترديد بودم که ناگهان تصميم قطعي گرفته و از خريد آن جنس صرف نظر نمودم و به منزل بازگشتم و آن يک ريال را سرجاي خود گذاشتم.

↶【به ما بپیوندید 】↷
┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄
https://eitaa.com/joinchat/1284702208C7c11ed722e
من اول عدس پلو با گوشت چرخ کرده درست میکنم ولی روغن کمی بهش میزنم برگ ها رو که خوب شستم داخل قابلمه با آب میپزم بعد برگ ها و عدس پلو ها که سرد شد میپیچمشون و داخل یک قابلمه میچینم و با رب گوجه روغن نمک فلفل و زردچوبه یک سس تقریبا غلیظ درست میکنم و روی دلمه ها میریزم و سر قابلمه رو میذارم و به مدت یک ساعت روی شعله خیلی کم دم میدم فوق العاده خوشمزه میشه شنیدم برخی برگ ها رو شور میدن و برای تمام سال دارن چه جوری اینکارو انجام میدین به منم یاد بدین
#دلمه
#دلمه_برگ_مو
...
نظرات