عکس #آش
محیا حمیدزاده
۱۵۴
۱.۱k

#آش

۱۳ اردیبهشت ۰۲
می‌دانی چی باعث شد اینهمه دوستت داشته‌باشم و از فکر کردن به تو دست بر ندارم؟!
تو کودکِ غمگین و سرکوب‌شده‌ی درونم را از زیر آوار بیرون کشیدی، گرد و خاکش را تکاندی، بغلش گرفتی، تحسینش کردی و دوستش داشتی.
تو زمانی از راه رسیدی که من نیاز داشتم حس کنم برای کسی، بیشتر از هرکسی اهمیت دارم.
تو در موعد زخم‌های عمیق من رسیده‌بودی و برای کودک تنها و ترسیده‌ی درونم، پناه شدی و این منطقی‌ترین دلیلی‌ست که برای دوست داشتنت سراغ دارم.

#نرگس_صرافیان_طوفان


#آش_محلی
طرز تهیه به صورت مرحله به مرحله در اسلاید چهارم تا دهم.
یکی از معروف ترین و لذیذترین غذاهای ایرانی، آش است. آش انواع و اقسام مختلفی دارد که معروف ترین آن ها، آش رشته است. تقریبا می توان با اطمینان گفت که هر ایرانی در طول عمرش حداقل یک بار آش یا آش رشته را خورده است. البته این غذای خوشمزه که پایه اش سبزیجات است، انواع و اقسام مختلفی دارد که خیلی از آن ها را شاید تا به حال نخورده باشید.در زمان های قدیم پختن آش آن قدر مرسوم بوده که به کسی که غذا می پخته آشپز می گفته اند که تا به الان هم این لفظ همچنان جاری است. به کسی هم که در حال پختن غذا باشد می گویند که دارد آشپزی می کند که این خود همه گویای ارزش و همه گیر بودن آش در سفره های ایرانی از دیرباز دارد. در بحث پختن آش به صورت عمومی از حبوباتی همچون: انواع لوبیا، عدش، نخود، ماش، جو و حتی گاهی گندم استفاده می شود. معمولا برای خوشمزه تر شدن آش این حبوبات را از قبل هم خیس می کنند تا خوشمزه تر شوند و هم از قبل آن ها را می پزند، سبزیجاتی همچون تره، اسفناج، نعنا و سیر فراوان، رشته های درازی که از گندم و آب درست می شوند به نام رشته ی آشی، پیاز و انواع ادویه ها استفاده می گردد.در همه جای ایران، آشی مخصوص به آن منطقه وجود دارد که محلی ها با توجه به محیط اطرافشان و همچنین مواد غذایی که در منطقه ی آنان یافت می شود را به آششان اضافه می کرده اند.
...
نظرات