عکس خورش قرمه سبزی«کپشن»

خورش قرمه سبزی«کپشن»

۱۹ خرداد ۰۲
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّكِينَ بِوِلاَيَةِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ
سپاس خدا را که ما را از کسانی قرار داد که به ولایت امیرالمومنین علی (ع) و ائمه اطهار (ع) تمسک می‌جویند
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📛امامت انتصابی است نه انتخابی📛
وَرَبُّكَ يَخْلُقُ مَا يَشَاءُ وَيَخْتَارُ ۗ مَا كَانَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ ۚ سُبْحَانَ اللَّهِ وَتَعَالَىٰ عَمَّا يُشْرِكُونَ«سوره مبارکه قصص68»

و خدای تو هر چه خواهد بیافریند و (هر کس را صلاح داند) بر گزیند، دیگران را (در نظم عالم) هیچ اختیار و گزینشی نیست، ذات پاک الهی منزه و برتر از آن است که به او شرک آورند.

انس بن مالک می گوید: پیامبر فرمودند:
خدای متعال آدمی را آنگونه که می خواست از گِلی آفرید. سپس درباره اینکه«خداوند هر کس را بخواهد بر می گزیند» فرمود: قطعا خداوند مرا و اهل بیت مرا از میان تمام خلائق برگزید و مرا به پیامبری برگزید و علی ابن ابیطالب«صلوات الله علیه» را وصی من قرار داد.

سپس درباره« آنها که حق انتخاب ندارند»فرمود: یعنی خداوند می فرماید که من حق انتخاب به مردم نداده ام بلکه هرکس را بخواهم(برای نبوت یا امامت) بر می گزینم. پس من و اهل بیتم برگزیده های خدا از خلق اوییم.

شیعه در اساس آیات و روایات فراوان معتقد است که امامت و ولایت و خلافت بعد از رسول خدا انتصابی است نه انتخابی یعنی خدای متعال امام و خلیفه بعد از پیامبر را باید برگزیند نه مردم یکی از آیات در این باره هم این آیه شریف است که خدای متعال در آن تصریح می‌کند کسی جز خداوند حق انتخاب ندارد«وَيَخْتَارُ ۗ مَا كَانَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ ۚ» آیه دیگری نیز در این باره وجود دارد و آن آیه ۵۳ سوره یونس است که می فرماید«وَيَسْتَنْبِئُونَكَ أَحَقٌّ هُوَ ۖ قُلْ إِي وَرَبِّي إِنَّهُ لَحَقٌّ ۖ وَمَا أَنْتُمْ بِمُعْجِزِينَ کافران از تو می‌پرسند که آیا او «علی ابن ابیطالب» حق است؟ بگو: آری قسم به خدای من که البته حق است و شما از آن هیچ مفرّی ندارید.»
ادامه دارد....

#لا_امیرالمؤمنین_الا_علی
#فقط_حیدر_امیرالمؤمنین_است
#مبلغ_غدیر_باشیم
#غدیری_ام_سقیفه_ای_نیستم
#اللهم_عجل_الولیک_الفرج
#یاعلی
...
نظرات