عکس فلافل با سس ارده
محبوبه
۱۴۴
۹۶۶

فلافل با سس ارده

۲۷ مهر ۹۴
فلافل با مخلفاتش که شامل باذنجان سرخ شده و سیب زمینی سرخ شده و گوجه خرد شده،جعفری و سس ارده سرو میشه .
مواد لازم:4 پیمانه نخود که از شب خیس شده باشه،3 عدد سیر،1 بسته گشنیز،1 عدد پیاز متوسط تکه شده،1 سوم پیمانه آب،نمک،1 ق چ پودر زیره ،1 ق چ فلفل سیاه،1 ق چ پودر تخم گشنیز،1 ق چ بیکینگ پودر،روغن برای سرخ کردن
طرز تهیه فلافل:نخود که از شب خیس کرده بودم را آبکش میکنیم. نخود و گشنیز و پیاز و سیر را در غذا ساز یا چرخ گوشت خوب چرخ میکنیم. نمک و زیره و فلفل و آب و پودر گشنیز رو به مخلوط اضافه میکنیم. و خوب همشون مخلوط میکینم و سرش رو میپوشنیم وبه مدت 1 ساعت تو یخچال میزاریم.بعد ار 1 ساعت به مخلوط بیکینگ پودر اضافه میکینم و خوب مواد رو دوباره مخلوط میکنیم و دوباره به مدت 1 ساعت در یخچال میزاریم.بعدش روغن که داغ شد از مخلوط به اندازه گلوله برداریم و اون رو به هر شکلی که دوست دارید در میارید و روش رو گنجد میزنی و تو روغن سرخ میکنی.
_____________________________________
سس ارده (طحینه) :ربع پیمانه آب،2 ق غ مایونز،3 ق غ ارده، 170 گرم ماست،1 عدد سیر کوبیده شده، 1 ق غ آبلیمو،نمک و فلفل سیاه یا سفید.
سس ارده:همه مواد رو با هم مخلوط میکنیم و یه سس خوشمزه به دست میاد که با فلافل واقعا میچسبه.
_____________________________________
حمص:500 گرم نخود از شب خیس شده، 1 چهارم پیمانه آبلیمو، 1 دوم پیمانه ارده،نمک، 2 عدد سیرکوبیده ،تقریبا 10 کیوب یخ
حمص:نخود که شب خیس کردیم را با آب میپزیم،بعد از اینکه نرم شد .نخودها رو آبکش میکنیم . نخود و آبلیمو و ارده و نمک وسیر رو تو غذا ساز میریزیم و خوب که مخلوط شد کیوب های یخ رو بهش اضافه میکنیم تا یه مخلوط نرم و یکم سفت داشته باشم.حمص نباید شل یا آبکی باشه با روغن زیتون و دونه های نخود و نعناع یا گشنیز و فلفل قرمز تزیین میشه.
...
نظرات