عکس حلوای هویج
آشپز بانو
۰
۹۵۳

حلوای هویج

۳۱ تیر ۰۲
مواد لازم
هویج ۵۰۰ گرم
آرد یک لیوان
روغن مایع ۱/۲ لیوان
کره ۳۰ گرم

مواد لازم برای شربت حلوا
آب ۱/۲ لیوان
گلاب ۱/۲لیوان
شکر یک لیوان سرخالی
زعفران دم کرده ۲قاشق غذاخوری
پودرهل ۱/۲قاشق چایخوری


۵۰۰ گرم هویج را بعد از اینکه پوست گرفتیم خرد می‌کنیم و داخل قابلمه می‌ریزیم ، یک و نیم لیوان آب اضافه می‌کنیم، روی حرارت قرار میدهیم تا اینکه هویج‌ها پخته شوند ‌و آبشان کشیده شود.
سپس هویجها را کاملا پوره می‌کنیم(با هر وسیله‌ای که داریم و یا حتی با چنگال).

برای درست کردن شربت حلوا نصف لیوان آب را به همراه نصف لیوان گلاب و یک لیوان سرخالی شکر داخل قابلمه می‌ریزیم و روی حرارت ملایم قرار میدهیم تا اینکه شکر حل شود سپس تقریباً ۲ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده را به همراه نصف قاشق چای‌خوری پودر هل به شهد حلوا اضافه می‌کنیم بعد از دو دقیقه حرارت را خاموش می‌کنیم، از روی حرارت برمی‌داریم.

اکنون روی حرارت ملایم شروع به هم زدن آرد و تفت دادن آن می‌کنیم آرد نباید زیاد تغییر رنگ پیدا کند(یک درجه تغییر رنگ کافیست) حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه تفت دادن برای آرد کافی هست.

سپس آرد را از روی حرارت برمی‌داریم نصف لیوان روغن مایع را به همراه ۳۰ گرم کره داخل تابه می‌ریزم وقتی کره ذوب شد آردی را که تفت داده بودیم روی مخلوط کره و روغن الک می‌کنیم و برای دو سه دقیقه با روغن تفت می‌دهیم وقتی که مخلوط آرد و روغن یکدست شد، پوره هویج را اضافه می‌کنیم و شروع به هم زدن می‌کنم تا اینکه کاملاً مواد با هم مخلوط و یکدست شوند. وقتی که همه مواد به خوبی با هم مخلوط شدن حالا حرارت را خاموش می‌کنیم و شربت را طی سه مرحله اضافه می‌کنیم. هر بار که شربت را اضافه کردیم هم می‌زنیم تا اینکه شربت به خوبی جذب حلوا شود.

بعد از اینکه همه شربت را اضافه کردیم و جذب حلوا شد دوباره حرارت را روشن می‌کنیم و روی حرارت ملایم مقداری تفت می‌دهیم تا اینکه حلوا وسط تابه جمع شود و در آخر هم تابه رو به سمت چپ و راست تکان میدهیم تا اینکه به شکل گهواره، حلوای ما جمع شود.

اکنون حلوای هویج ما آماده است، تا داغ هست و از حرارت نیفتاده توی ظرف مورد نظرمون می‌ریزیم و تزیینش می‌کنیم.

نوش جان😋


#حلوای_هویج #حلواهویج #حلوا #هویج #آشپزبانو
#ashpaz_baanoo
#سرآشپزپاپیون
...