عکس قلیه ماهی بحرینی
محیا حمیدزاده
۲۰۷
۱.۳k

قلیه ماهی بحرینی

۲۱ مهر ۰۲


تصمیم گرفته‌ام آرام باشم، دقت نکنم، متوقع نباشم، سخت نگیرم، ببخشم، نرنجم، به دل نگیرم، بگذرم، از یادببرم. تصمیم گرفته‌ام قضاوت نکنم، لبخند بزنم، مهربانی کنم، از کوره در نروم، صبور باشم، جسور باشم و گذرا به همه چیز نگاه کنم.
تصمیم گرفته‌ام بروم، بدوم، ببینم، بشنوم، بشناسم، سفر کنم، حرف بزنم، انجام بدهم، بیاموزم، تجربه کنم و در حسرت هیچ خواسته‌ای نمانم.
تصمیم گرفته‌ام برایم مهم نباشد، بی‌تفاوت باشم، توجهی نکنم، توضیحی ندهم، توضیحی نخواهم، تفسیری نکنم و سر به راه و خوش‌بین باشم.
تصمیم گرفته‌ام بعد از این، جهان را رنگی‌تر و آدم‌‌ها را مهربان‌تر و اتفاقات را سطحی‌تر از آنی ببینم که بخواهند غمگینم کنند.
من آرامم، من می‌خندم، من می‌بخشم، من به دل نمی‌گیرم، من حق می‌دهم، من قضاوت نمی‌کنم، من توضیح نمی‌دهم، من بیش از اندازه فکر نمی‌کنم، من صبورم، من جسورم، من از رابطه‌ها و اتفاقات و آدم‌ها آسیبی نخواهم‌دید.
من با آرامش گام بر خواهم‌داشت،
من با حال خوب‌تری خواهم‌زیست.

#نرگس_صرافیان_طوفان‌

https://sarashpazpapion.com/picture/0dbcb4657bc77a1d8cef18e8a5524700
دوستان طرز تهیه ی این قلیه ی بسیار خوشمزه رو به صورت مرحله به مرحله در قسمت آخرین عکسهای مراحل به صورت کامل توضیح دادم لینکش رو هم گذاشتم که راحت طرز تهیه اش رو پیدا کنید .امیدوارم درست کنید و لذت ببرید .
قلیه ی بحرانی یا بحرینی :
اسم عربی آن کاتغ مای
مواد لازم :
پیاز درشت یک عدد
پودر لیمو عمانی یک قاشق چایخوری سرپر
گشنیز و شوید خورد شده باهم ( برای تعداد ده الی دوازده نفر یک کیلو و نیم خرد کردم شما نسبت به تعداد افراد خانواده کم یا زیاد کنید )
سیر رنده شده چهار یا پنج حبه
ادویه کاری و فلفل سیاه از هر کدام یک قاشق چایخوری سرپر
رب گوجه فرنگی دو تا سه قاشق غذاخوری
رب انار دو قاشق غذاخوری
ادویه برای کاور ماهی : ادویه کاری ،زردچوبه و نمک و آرد گندم را با هم خوب مخلوط کنید و ماهیها را در آن حسابی بغلطانید و آرد اضافی آنها را بگیرید
تمر هندی : یک بسته
تفاوت آن با قلیه ماهی خودمان :
دراین قلیه استفاده از رب گوجه فرنگی و رب انار از وجوبات است و حتما باید استفاده شود
سبزی آن متفاوت است
ادویه های آن متفاوت است
میزان فلفل آن کمتر است
استفاده از شوید که در قلیه ماهی خودمان شوید ندارد و سبزی قلیه ماهی خودمان بیشتر است و اینکه سبزی قلیه خودمون رو بیشتر سرخ می کنیم
در قلیه خودمان از آرد برنج ویا برنج نیم دانه استفاده میشود ولی در قلیه بحرینی استفاده نمیشود.
...
نظرات