عکس کیک خرمالو....سلام دوستای گلم خوشمزه بود امتحان کنین
M@HD!Y€ 70
۵۰
۶۷۹

کیک خرمالو....سلام دوستای گلم خوشمزه بود امتحان کنین

۱۲ آبان ۹۴
 
کیک خرمالو
 
خرمالو 4 عدد  .  آرد 2 لیوان  .  شکر 1 و نیم لیوان  .  روغن مایع 1 لیوان  .  گردو خرد شده 1/2 لیوان
تخم مرغ 4 عدد  .  بکینگ پودر 2 قاشق چایخوری  .  جوش شیرین یا نمک 1/8 قاشق چایخوری
 طرز تهیه : خرمالو ها را پوست بگیرید سپس گوشت خرمالوها را با میکسر به صورت پوره دراورید.زرده ها و سفیده های تخم مرغ را جدا کنید ، داخل کاسه ای زرده ها ، روغن و شکر را انقدر بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود سپس خرمالوهای پوره شده را اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید.
 آرد ، بکینگ پودر ، جوش شیرین یا نمک را مخلوط و چند بار الک کنید سپس قاشق قاشق به مایه کیک اضافه نمایید و به ارامی و به حالت دورانی مخلوط کنید.
سفیده های تخم مرغ را جداگانه بزنید تا مانند برف شود ( ظرف را برمیگردانید نریزد ) سپس به بقیه مایه کیک اضافه کنید ( تا حدی که سفیده مخلوط شود کافی میباشد ، زیاد هم نزنید تا پف کیک نخوابد ) ، در انتها نیز گردوهای خرد شده را اضافه کنید.
 قالب کیک را چرب کنید یا کاغذ روغنی بیندازید سپس مایه کیک را داخل قالب بریزید و داخل فر با حرارت 180 درجه سانتیگراد که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 35 – 45 دقیقه ( بسته به نوع فر ) قرار دهید تا بپزد.
 
کیک خرمالو را پس از آماده شدن از فر خارج کنید و اجازه دهید خنک شود سپس روی کیک را کمی عسل بزنید و گردو یا پسته خرد شده بپاشید ( یا هر تزئین دیگری که دوست دارید ) سپس سرو کنید.
 
...
نظرات