عکس لازانیا
shayli
۹۱
۳.۵k

لازانیا

۱۵ شهریور ۹۵
سلام دوستای مهربونم،از کامنتهای پرمهرتون خیلی ممنونم.
#لازانیا
لازانیا
مواد لازم :
نوار لازانيا یک بسته
سوسيس ريز خرد شده ۱۰۰ گرم
ژامبون ريز خرد شده ۱۰۰ گرم
قارچ خرد شده ۵ عدد متوسط
فلفل دلمه اي ريز خرد شده يك عدد كوچک
گوشت چرخ كرده ۱۰۰ گرم
پياز ريز خرد شده يك عدد متوسط
گوجه فرنگي دو عدد ميكس شده
فلفل سياه و آویشن و نمک به مقدار لازم
سس گوجه فرنگي به مقدار لازم
پنير پيتزاي رنده شده و پنیر ورقه اي به مقدار لازم
سس سفيد مخصوص (سس بشامل) يك استكان
طرز تهيه :
درقابلمه ای تا نصف آب ميريزيم همراه با يك قاشق غذاخوری نمک و مقداري روغن مايع ميگذاريم بجوشد. بعد نوار هاي لازانيا را يكي يكي و به دقت داخل آب در حال جوش قرار دهيد وبعد از ۸ الی ۱۰ دقيقه آب كش كنيد .
نكته : موقع آبكش كردن حتما كمي آب سرد روي آنها بریزید تا حرارت داخل نوارهاي لازانيا باعث خمير شدن آن در زمان پخت نشود .در ظرفي مقداري روغن بريزيد بعد یک پياز ريز خرد شده را اضافه کنید بعد از دو سه دقیقه سوسيس ريز خرد شده بعد از ۵ دقيقه گوشت چرخ كرده را اضافه کنید و خوب تفت دهید بعد از تغيير رنگ كامل مواد قارچ را اضافه كنيد و خوب هم بزنيد تا كمي رنگش عوض شود و در آخر ژامبون را همراه فلفل دلمه اي ريز خرد شده به مواد اضافه كنيد .۲ الی ۳ دقيقه بعد گوجه فرنگي هاي ميكس شده را به مواد بيفزايد و خوب هم بزنيد. در اين مرحله ميتوانيد كمي فلفل سياه و آویشن نيز به مايع لازانيا اضافه كنيد.وقتي مواد خوب با هم مخلوط شدند شعله را خاموش كنيد و اجازه دهيد كمي سرد شوند .
كف و ديواره هاي يك ظرف پيركس را با مقدار خيلي كمي روغن چرب كنيد تا نوارهاي لازانيا در آخر پخت به راحتي از ظرف جدا شوند . بعد كف ظرف را يك لايه نوار لازانيا پچينيد و روي آن را يك لايه خيلي نازك سس گوجه فرنگي بريزيد و با مايع لازانيا كه كمي سرد شده است ، بپوشانيد،بعد يك لايه كامل پنير پيتزا رنده شده بريزيد ( طوري كه تمام سطح مواد را بپوشاند ) و بعد دوباره يك لايه نوار لازانيا بچينيد و همين مراحل را تكرار كنيد تا نوارتان تمام شود.در آخر هم با سس سفيد مخصوص(سس بشامل) كل سطح لازانيا را بپوشانيد و يك لايه پنير پيتزاي رنده شده بپاشيد و در آخر هم سطح ظرف را با پنير پيتزاي ورقه اي یا پنیر گودا بپوشانيد و داخل فری که از نیم ساعت قبل با حرارت ۲۲۰ گرم شده به مدت نیم ساعت قرار دهید.
سس بشامل یا سس سفید لازانیا:
آرد سفید۲ قاشق غذاخوری ،کره ۵۰ گرم ،شیر ۲ لیوان ،نمک و آویشن به مقدار لازم
طرز تهیه : آرد را با حرارت ملایم تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود ، در قابلمه ای دیگر کره را آب کنید سپس آرد و نمک را اضافه کنید و مدام هم بزنید.
پس از مخلوط شدن آرد و کره و تغییر رنگ آرد باید کم کم شیر را اضافه کنید ، سریع و یکنواخت مخلوط کنید تا سس غلیظ شود سپس از روی حرارت بردارید و اجازه دهید سس خنک شود. وجود این سس داخل لازانیا از خشک شدن مواد جلوگیری میکند .
...
نظرات