عکس کیک کاکائویی خانگی
محبوبه خدمتی
۱۹۳
۳.۹k

کیک کاکائویی خانگی

۶ اسفند ۹۵
سلاااام گلای باغ پاپیون
این دستور کیک رو بنا به در خواست دوستای گلم فرستادم البته اساتید کیک و شیرینی اینجا بارها دستورانواع کیکها رو گذاشتند ،من فقط تجربه خودم رو در اختیارتون میزارم.من ده سال هست که با این دستور کیک درست میکنم و خیلی هم راضی هستم.
#کیک_خانگی
آرد سفید سه صفر۲ پیمانه
تخم مرغ ۳ عدد
شیر ۲/۳ پیمانه
روغن نصف پیمانه
شکر یک پیمانه سر خالی ( چون کیک رو کم شیرین دوست دارم شما میتونید یک پیمانه پر بریزید)
بیکینگ پودر یک قاشق چایخوری
وانیل۱/۴ قاشق چایخوری
گلاب دو قاشق غذاخوری
  فر یا توستر یا ماکروفر را از قبل روشن کرده تا گرم شود.
تخم مرغها را سه دقیقه با همزن برقی هم زده تا کمی پف کند سپس شیر ، گلاب ، روغن و شکر را اضافه کرده و هم میزنیم تا یکدست شود اکنون همزن را کنار میگذاریم.
آرد و بیکینگ پودر را سه بار الک کرده و کم کم اضاف کرده و با لیسک یا قاشق از یک جهت آرام هم میزنیم تا زمانیکه آرد تمام شود در مرحله آخر وانیل رو اضاف میکنیم .
قالب مورد نظر را چرب کرده آردپاشی میکنیم و مواد را در آن ریخته و بمدت ۴۵ دقیقه در فر گذاشته تا کیک بپزد.بعد از پختن کاملا سرد شده سپس کیک راحت از قالب خارج میشود.
×نکته : چنانچه قصد دارید کیک کاکائویی درست کنید دو قاشق آرد از آردمان برداشته و بجای آن دوقاشق کاکائو اضاف کرده و با آرد الک میکنیم.×
×نکته : بهترین وسیله برای پختن کیک فر میباشد.
×نکته : ریختن دوقاشق گلاب در کیک آنرا بسیار معطر و خوشمزه میکند.×
زندگیتون به شیرینی عسل باشه الهی :) تو این روزهای آخرسال کارای مدرسه زیاده ببخشید اگر کم لطفی میبینید جبران میکنم.اگر کامنت نمیزارم بعلت کمبود وقته اما کارای زیباتون رو لایک میکنم
مهرتون مستدام
فداااااتون
...
نظرات